Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Braweheart
DayDreamer skrev:Blev förvånad själv på min bil att ingen har varit där och rotat med kablaget satt bara en massa skarvar som är på sio-kablaget :). Det enda som någon har gjort är att sätta en tjuvkoppling på den blå/vita kabel antar att det är någon vakna upp kabel som man drar till ett slutsteg :???:

Nu är jag inte så haj på radio och ljud men varför klippa och klistra i kablaget istället för att gå och köpa en seriös koppling?
Ja men precis.. Gav 69:90:- för iso kabeln till 740.. :)
Men nä istället så väljer man att lägga flera timmar på att koppla om.. :-O)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
DayDreamer skrev:Det enda som någon har gjort är att sätta en tjuvkoppling på den blå/vita kabel antar att det är någon vakna upp kabel som man drar till ett slutsteg :???:

Yup, den kabeln är oftast kallad "remote", det är en styrsignal som får spänning när stereon är igång, och kan användas för att slå på relä'er och liknande. Slutsteg behöver i regel spänning på remote-ingången för att starta - precis som ett relä. Och det är ju fruktansvärt onödigt att slutsteget står och drar ström om stereon är avstängd, så därför används denna blåa/blåvita kabel till det :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Det enda som någon har gjort är att sätta en tjuvkoppling på den blå/vita kabel antar att det är någon vakna upp kabel som man drar till ett slutsteg :???:

Yup, den kabeln är oftast kallad "remote", det är en styrsignal som får spänning när stereon är igång, och kan användas för att slå på relä'er och liknande. Slutsteg behöver i regel spänning på remote-ingången för att starta - precis som ett relä. Och det är ju fruktansvärt onödigt att slutsteget står och drar ström om stereon är avstängd, så därför används denna blåa/blåvita kabel till det :)
Ok det var det jag misstänkte :)
Användarvisningsbild
av Braweheart
Lucif3r skrev:

Precis.. Men vilken förklaring.. Klockren..
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Blir nog snyggt med röda dioder lite annorlunda mot alla som kör runt med blått sken.
Användarvisningsbild
av Braweheart
DayDreamer skrev:Blir nog snyggt med röda dioder lite annorlunda mot alla som kör runt med blått sken.
Ja de känns då.. De blåa sken som blir ser jag inte alls så tänkte att rött måste ju passa i en röd bil..
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Braweheart skrev:
DayDreamer skrev:Blir nog snyggt med röda dioder lite annorlunda mot alla som kör runt med blått sken.
Ja de känns då.. De blåa sken som blir ser jag inte alls så tänkte att rött måste ju passa i en röd bil..
Blir samma här har väldigt svårt att se på det riktigt blåa ljuset som blir av vissa dioder xenonvita dioder går dock bra :) Och som du säger så är det ju en röd bil så då kan inte röda dioder vara något fel att ha :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 20

Ja det där med att borra är inte helt ri[…]

Jag har hört det går att ta bort den fu[…]

230fk går snålt

Vad styr uppfetningen av blandningen då vid […]

Slänger in en fråga och hoppas att de[…]