- sön 31 jan 2016, 14:20
#1043688
Ok då låter det som att det inte är något bränslerelaterat.
Om svänghjulet skulle vara skadat eller ovalt så borde du ha enorma vibrationer i bilen när motorn går.
Ja det smäller till eller knäpper till om man släpper upp kopplingen fort är ifrån växellådan det låter samma på min bil.
Efter som du får felkod på vevaxelgivaren hela tiden när den är trögstartad så låter det nästan som att det är något fel på kablaget till vevaxelgivaren eller själva motorstyrenheten. Efter som den startar när den är varm hela tilden så skulle det kunna vara så att det är en kallödning i motorstyrdonet och när det blir varm så expanderar lödningen och ger kontakt.
Har inte så många mer förslag att komma med nu, Det du skulle kunna göra nästa gång motorn är kall är att ta något en värmefläkt eller en värmepistol och värm motorstyrdonet och se ifall den vill starta något snabbar då gör den det så kan man börja misstänka motorstyrdonet.
Om svänghjulet skulle vara skadat eller ovalt så borde du ha enorma vibrationer i bilen när motorn går.
Ja det smäller till eller knäpper till om man släpper upp kopplingen fort är ifrån växellådan det låter samma på min bil.
Efter som du får felkod på vevaxelgivaren hela tiden när den är trögstartad så låter det nästan som att det är något fel på kablaget till vevaxelgivaren eller själva motorstyrenheten. Efter som den startar när den är varm hela tilden så skulle det kunna vara så att det är en kallödning i motorstyrdonet och när det blir varm så expanderar lödningen och ger kontakt.
Har inte så många mer förslag att komma med nu, Det du skulle kunna göra nästa gång motorn är kall är att ta något en värmefläkt eller en värmepistol och värm motorstyrdonet och se ifall den vill starta något snabbar då gör den det så kan man börja misstänka motorstyrdonet.
Nuvarande: S40 T5 sport MY04
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)