Schmoyoho skrev:Krollspell skrev:Det var konstigt, effektuppgiften ska ändras efter du varit till bilprovningen. Ta kontakt med dem igen alt. transportstyrelsen.
Det är väl inget som ändras av sig självt antar jag. Felkodsläsningen de gör är väl bara avseende avgasfelkoder. Jag tolkar det som att desmodue inte aktivt efterfrågade att få effektändringen inlagd.
Är det något krav på att ens göra det förresten, någon som vet? Eller om det har någon praktiskt betydelse om man struntar i det, om det nu kostar 600 kr som någon sa?
Jag fattade som att han hade varit till bilprovningen med intyget, men missuppfattade nog det. Om man inte lämnar in det så kommer så klart ingen ändring att ske, bilprovningen kan inte se att bilen är trimmad.
Jag tror inte man behöver registrera det, men jag tror det kan vara positivt för vissa modeller att sälja dem med högre effekt.
Så upplevde jag intresset kring min T6:a, som för övrigt i princip var såld av min Volvohandlare innan jag ens hade lämnat in den. 3 (!) dagar efter att jag bytte in den hade nya ägaren hämtat ut den.