Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

För att när bilen besiktas så måste nån annan köra.
Sätesskydd hjälper inte när vänster sida av ryggstödet flyttas in mot centrum på bilen när någon kränger sig in.
Tro mig vissa får inte komma in i min bil.
Ursäkta för kapning av tråden.
TS jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det här. Men jag förstår att din bil är viktig för dig och att du därför är rädd om den.
Det är likadant när min Mc ska besiktas och det kommer nått jävla stolpskott till bilprovare som fått sitt MC kort genom sitt jobb på bilprovningen.
Som inte åker hoj privat och kan inte ett skit om hojar föröver huvudtaget och ska rycka i den detta ser man direkt.
Det här har lett till att jag ger fasen i och besikta hojen alls. Dessutom är den o bessad igen när snuten kommer eft 2dagar o tycker att det låter
för mycket när jag bytt tillbaka till det avgas och reg skylt/ blinkers som jag vill ha på min egendom.
Lådan på bilen blir heller inget bättre av om kopplingen inte används som den skall men det är ju möjligt att de fri kopplar riktigt fast stolen står fel
vad vet jag. Jodå jag fattar vad du/ni känner. Du ska kunna säga åt bilprovaren att ställa om stolen så att denne kan köra riktigt om så krävs.
Tar bilprovaren illa upp då är det nått fel med denne. Du skall även kunna säga att en annan bilprovare tar vid om det behövs men som vanligt håller alla myndighets personer varandra om ryggen. Det här är mina erfarenheter och åsikter finns såklart fler. Men jag har mina baserade på
en lååång tid..
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
Lucif3r skrev:Om inte kopplingen är nertryckt tillräckligt så lär det höras.
Japp men då får man åka med på provkörningen av bilen o se om de sköter sig det är ju ett alternativ det bästa misstänker jag det ska de inte neka till. På MC skulle jag inte våga göra det samma :) .
Vad gäller åka med vid provkörning MC om det går för sig eller ej
vet jag inget om. då jag aldrig frågat om det . Men med bil ska det inte vara ett bekymmer.
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
gubbstrutt skrev:Japp men då får man åka med på provkörningen av bilen o se om de sköter sig.

Det är väl klart som fn man åker med? Inte tusan låter iaf jag någon okänd clown ta min bil och ut och köra den utan uppsyn. Dessutom är det bra att vara med OM dom skulle hitta/känna något fel vid körningen.
Lucif3r skrev:
gubbstrutt skrev:Japp men då får man åka med på provkörningen av bilen o se om de sköter sig.

Det är väl klart som fn man åker med? Inte tusan låter iaf jag någon okänd clown ta min bil och ut och köra den utan uppsyn. Dessutom är det bra att vara med OM dom skulle hitta/känna något fel vid körningen.
Nä det är klart som fanken man åker med. Men på alla ställen frågar de inte om man vill det och då lär man ju göra det själv.
Och ja det är som du säger det har sina fördelar att åka med vid provkörning..
Eftersom de inte frågar på alla ställen kan det ge intrycket av att man ej skulle få åka med vilket inte är bra.

Det är ju lätt att testa om inte annat, […]

Googlat på numret? Finns ju massa i Sverige.[…]

Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

B5 bensin Vs 2,5 FT

Har en XC 60 B5 bensin 2020 sedan en månad o[…]