Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvofantast
Slår hårt i bilen när man kör i väg hålllor.ingen när man kör över gupp.bustingar.stötdämpare?hur kan man kolla och testa om dessa är dåliga?bilen är v70 -08 ll. 23000 mil
av HakanF
Motorfästen som är dåliga eller stort glapp i drivningen någonstans?

Vet du inte hur du gör lämna in innan något allvarligt händer.
av volvofantast
Märks endast när vi kör på våran grusväg som har rätt stora hållit när det regnat mycket, klart jag lämnar in den för kontroll och åtgärd om vi inte hittar felet och inte kan fixa det själva, men man vill ju lära sig vad det kan vara.Den är ser vad på Volvo verkstad för 400 mil sedan och nybesikigtad och ingen påpekade att något var dåligt på bilen
av HakanF
ok jag läste fel :roll:
Jag tyckte du skrev att det small i bilen när ni åker iväg, inte när nu åker över potthål.

Då kan du glömma det jag sa om motorfästen utan kontrollera olika stag och länkarmar samt om du har något läckage på stötdämparna.

Inte lika akut att få det fixat som om det var det andra jag skrev.

Glapp känner du genom att du håller handen över leden när någon gungar på bilen.
OBS kontrollera noga så du inte klämmer dej när ni börjar.

Det finns något stag i bakvagnen som en bussning ger sej på volvo 70modeller andra här vet nog mer om det.
testa att söka i forumet

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]