NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ljungström
Skador på kaross och inredning? Maskintvättad hela tiden?
av Addekarlsson
Få den M-testad.... Hyrbilar körs ju sällan normalt. Det ska lekas/busas/gasas massor... Så utan en M-test hade jag inte köpt en hyrbil. Visst, en M-test kostar ju en liten slant, men det kan vara värt det.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Jensen
Gör alla vanliga kontroller som man gör
vid ett begagnatköp, men att slänga ut 2-3000kr på ett M-test
på en bil som har nybilsgaranti kvar känns onödigt.
av GrandDanoise
Jensen skrev:Gör alla vanliga kontroller som man gör
vid ett begagnatköp, men att slänga ut 2-3000kr på ett M-test
på en bil som har nybilsgaranti kvar känns onödigt.
Håller men ovanstående...
Är inte så många som hyr en FF för att busköra med, finns ju lite roligare leksaker att hyra för samma peng! Finns det fel så åtgärdas det ju av garantin i 1 år till! M-test kan vara smart att göra strax INNAN garantin går ut dock! :wink:

/D
av Ragnarpe
vinterman2: Jag var inne på samma funderingar som du, men när jag hade tittat på ett antal bilar av V50 av den årgången och kanske någon äldre så började jag och bilförsäljaren prata om en alldeles ny V50 F och efter ett ett par dagars jämförelse med dels begagnade V50 och dels likvärdiga bilar, Renault, Ford, Toyota m.fl så slog jag till och beställde en ny V50 F. Jag har inte ångrat mig en sekund och fastän det tog 6 veckor innan jag fick min Sötnos så så är det värt väntan. Visst det är ingen racer men det var jag medveten om när jag köpte den.
Dessutom kör jag den nu på E85, ger en liten bättre ekonomi jämfört med bensin.
Så fundera lite innan du köper din begagnade -06:a
Användarvisningsbild
av ziaal243
Min mamma köpte en S40-04 som hade gått 700 mil från bilia som hade gått som uthyrnings bil. den funkar hur bra som helst men det tråkiga att de inte lägger spec mycket utrustning. den hade exempelvis standard stereon som inte låter speciellt bra. Egentligen, vem hyr en 1,8F och ska börja köra aggresivt och tävla med andra billister!!
Användarvisningsbild
av mugge
Då jag är hyreskund då och då av V50/S40 F känner jag mej lite manad:

V50 F inbjuder inte det minsta till buskörning, kanske snarare tvärtom. Motorn reagerar ganska lamt på gaspådrag vilket för min del lett till några mindre lyckade omkörningar, men jag skulle då inte oroa mej så mycket för att bilen är "buskörd. Även mina kollegor bruka hyra V50 F och det är knappast fråga om buskörning av dem heller.

Utrustningsnivån är som sagt sparsam i hyrbilarna, men ett och annat ex av V50/S40 som jag kört har faktiskt varit kinetic (dock ingen F utan 1,6D).

Var själv inne och resonerade på en demobil, men priset var på tok för högt i jämförelse för en ny. Går du in på biltorget.se idag hittar du en hel drös med V50 F som sannolikt gått som hyrbilar. Värt att notera att prisspannet är ganska stort på dessa...
av vinterman2
Tack för alla svar! Nu vi kollat på bilen och bestämt oss för att köpa. Det yttre skicket förvånansvärt bra för att vara hyrbil. Knappt en skråma vare sig på lack eller inredning. Baksätet har antagligen knappt någon suttit i. Har Kinetic-paketet och den utrustningen räcker bra för oss. Bilen är antagligen nästan bara långkörd. 3000 mil på ca 10 månader säger väl en del. Hyfsat nöjd med priset också (173000:-) så det känns som ett fynd (ta i trä!).
Användarvisningsbild
av mugge
Lycka till :-)

Priset verkar ju helt OK.
XC70 2016

En annan sak jag kom på jag glömt fr&a[…]

Men herrejävlar, åk till lokala verksta[…]

Har kvar lite i denna 20250812_111420.jpg F&arin[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Vingen sitter med clips och dubbelhäftande, m[…]