Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en 850 92:a. Jag kan köra ungefär en mil, därefter blir det vibrationer i bilen, måste då sakta in o. köra åt sidan.
Kollar då motorn, allt verkar normalt. Motorn går som vanligt. Vätskorna (vatten, olja) är OK o.jag kan efter ngn minut fortsätta att köra utan vibrationer. Någon som har en aning vad detta kan bero på?
av rid54
Kan du beskriva vibrationerna lite mer? Är de bundna till hjulvarvtalet (som en obalans i ett hjul)? Påverkas de av pådrag eller motorbroms eller om du lägger ur växeln och rullar? Känns det i ratten eller i sjävla bilen? Misstänker du att motorn misständer, då borde vibrationen på verkas av varvtalet/vilken växel som används vid nån viss fart? Märks nån skillnad om du svänger åt något håll?
Lelleprinter skrev:Det kan vara ett eller flera bromsok som kärvar och bromklotsarna ligger an, känn med fingrarna på fälgarna om dem blir heta när problemet inträffar.
Din analys verkar stämma. Tack! Vänster bromsskiva var glödhet efter 10 km. Jag har dock besiktigat bilen utan anmärkning på bromsverkan!
Borde inte bromverkan ha blivit sämre p.g.a. anläggningen?

Ja, det är det, men det är oavsett om du[…]

nackdelar med Running Boards

Hur menar du att de inte håller mått[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack! Detta hade ja ingen aning om intressant!

Är detta normalt eller inget att bry sig om?