Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daaaaaniel
Hej,

Största frågan inför bilköpet har varit färgen. (Det är inte lätt att leva i Sverige...)
Tjejen vill ha svart. Jag förordar det mesta förutom svart då det är hopplöst att vårda.

En färg som jag tycker är riktigt snygg, och som hon också gillar, är Savile grå :D
Vad är era erfarenheter av den? Lättare att hålla ren? Syns repor och annat otyg mindre?

/ Daniel
Användarvisningsbild
av MartinS
Allt är ju bättre svart i det avseendet...
av Daaaaaniel
MartinS skrev:Allt är ju bättre svart i det avseendet...
Bättre är i linje med förväntan :-)-)
Men är det BRA?
Användarvisningsbild
av MartinS
Desto ljusare desto bättre. Var någonstans på skalan som är bra för dig är ju omöjligt att svara på, det är ju individuellt. För mig handlar det om att hitta en så ljus färg som möjligt, som jag tycker är tillräckligt snygg.
av Niclas
Jag har inte savile grå själv, men de man ser är nästan svarta. Om du vill ha en lite ljusare riktigt snygg färg titta på Osmium grå. Det är en snygg färg till XC60 framförallt i komb. med R-Design :D
av Daaaaaniel
Niclas skrev:Jag har inte savile grå själv, men de man ser är nästan svarta. Om du vill ha en lite ljusare riktigt snygg färg titta på Osmium grå. Det är en snygg färg till XC60 framförallt i komb. med R-Design :D
Jag gillar Osmium grå :!: , men tjejen tycker att den ser för "gubbig" ut.
Savile grå har vi lyckats acceptera båda två, men önskar råd om hur den är att sköta etc?

Blir förövrigt en V60, kanske borde nämnt.
Men Osmium grån tror jag passar lika bra till båda :-)-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
Daaaaaniel skrev:
Niclas skrev:Jag har inte savile grå själv, men de man ser är nästan svarta. Om du vill ha en lite ljusare riktigt snygg färg titta på Osmium grå. Det är en snygg färg till XC60 framförallt i komb. med R-Design :D
Savile grå har vi lyckats acceptera båda två, men önskar råd om hur den är att sköta etc?

Jag hade Savile på en hyrbil under en veckas tid (V60 D3 MY15). Den blev smutsig hyfsat fort (jämfört med ljusare färger), repor syntes också ganska tydligt men annars en snygg färg som passar V60 riktigt bra, speciellt med mörkare fälgar typ Titania, Bor eller Portia.
av Daaaaaniel
fjohan82 skrev:
Daaaaaniel skrev:

Jag hade Savile på en hyrbil under en veckas tid (V60 D3 MY15). Den blev smutsig hyfsat fort (jämfört med ljusare färger), repor syntes också ganska tydligt men annars en snygg färg som passar V60 riktigt bra, speciellt med mörkare fälgar typ Titania, Bor eller Portia.

Tack!
Någon annan som har erfarenheter av denna färg?
av III
Jag har den färgen. Gillar den men mörka bilar blir ju fort smutsiga. Tycker inte den är överdrivet känslig mot repor. Fast som en ljus bil är det ju inte. Hade nog föredragit en ljusare färg. Mera lättskött. Svart är hopplöst tyvärr. Fast snyggt när det är blankt och repfritt.

Populärt att säga 100 mil per tank, men […]

Blankt papper :party:

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte min V60 My25 för tre veckor se[…]

Du kan nog vara lung för att det är prec[…]