Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av prahna
När jag fick min bil i december var tanklocket fel monterat. Det var helt böjd, som om den inte snäppt i alla fästen helt rätt, men när de på verkstaden kollade var alltså hela locket böjt, troligen från produktion.
Är det någon mer som haft detta problem.
Användarvisningsbild
av helgonet1
prahna skrev:När jag fick min bil i december var tanklocket fel monterat. Det var helt böjd, som om den inte snäppt i alla fästen helt rätt, men när de på verkstaden kollade var alltså hela locket böjt, troligen från produktion.
Är det någon mer som haft detta problem.
Hej
Vet ej om det är samma problem som jag hade men klicka på länken nedan så kan du läsa om det.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=111464
av Ike
Har samma problem på min XC70 -16. Verkstaden ville få det till mitt fel då det kommit in vatten och frusit sönder fästen. Men om skulle det sett bra ut från början skulle det väl inte kommit in vatten?!? Jaja, än är inte sista ordet sagt..
av Daniel73
Mitt ser också ut så...
av Daniel73
Antar att xc70 och v70 har samma tanklock.

Mitt hade perfekt passform när bilen var ny i våras.
Användarvisningsbild
av helgonet1
phibz skrev:Mitt med....

Om ni läser mina inlägg i den tråden jag länkade till så har jag beskrivit där hur man fixar det på ett ganska enkelt sätt.
av gavletommy
Mitt tanklock är också böjt. Jag har kontaktat min verkstad men de var ju sisådär intresserade av att åtgärda det.
Enligt mekanikern så ska det se ut så.. Jag tänker dock kräva att de fixar det nu då jag fick sånt dåligt bemötande av dem i fredags.
DSC_0053.JPG
DSC_0053.JPG (1.44 MiB) Visad 523 gånger
Off topic
Jag beställde vinterdäcken med bilen i Augusti och nu i januari hade de äntligen till handlaren. Jag bokade in att de skulle montera vinterdäcken någon gång efter kl 1300. De kunde inte säga någon tid när de kunde göra bytet så jag blev lovad en lånebil. Säljaren som gjorde affären med var inte där och den som var där skulle pracka på mig en liten Renault för alla Volvobilar var tvättade och skulle vara rena tills visningshelgen. Jag är dock trött på att vara den snälla och tillmötesgående så det blev nej, jag vill ha en Volvo. Då drar gubbfan en kommentar "Du får låna en V70 av mig men du skulle kunna fått låna XC90n." Lånebilen var för övrigt rejält skitig...
Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]