Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Då har jag gjort ren kupétempgivaren den var att lite dammig :P. Kollade även dräneringsslangen från förångaren och den var inte tät. Så imman kommer troligtvis från värmepaketet kan inte annars förstå vart den kommer ifrån det försvinner även lite glykol så troligtvis är det ett väldigt litet läckage på värmepaketet.

Här händer det grejer något som saknas :roll:
Bild

Detta är att ett klippa och klistra jäkla många skarvar bara för att radion ska passa kan förstå att ljudet är lite knepigt ibland tycker inte det känns seriöst med alla dessa förgreningar och kontakstycken.
Bild

Detta är bilens kablage det bästa hade varit att sätta radion direkt i dom men nej det gick inte :( Får väl ta och skaffa en original radio istället om jag gör det så ska det vara en dubbel din. Den observanta kanske har lagt märket till att det sitter en fulkoppling på en av kablarna den blå/vita antagligen har det väl suttit ett slutsteg i bilen antar att det är den blå/vita kabeln man använder som signal/starta upp kabel?
Bild
Avsett adapterkablage känns iaf tusen gånger bättre än en kabelhärva skarvad med klämhylsor, som jag hade både i 945an och V70in. :roll:
Brydde mig aldrig att fixa det på någon av bilarna dock. 945an behövdes bara strömmen till(alla högtalare drevs av slutsteg), och V70in funkar som den ska iaf.

Dessutom är det ju lite lättare att återställa till orginal om man bara har adapterkablage... Varför man skulle vilja återställa har jag dock ingen aning om :mrgreen:
Lucif3r skrev:Avsett adapterkablage känns iaf tusen gånger bättre än en kabelhärva skarvad med klämhylsor, som jag hade både i 945an och V70in. :roll:
Brydde mig aldrig att fixa det på någon av bilarna dock. 945an behövdes bara strömmen till(alla högtalare drevs av slutsteg), och V70in funkar som den ska iaf.

Dessutom är det ju lite lättare att återställa till orginal om man bara har adapterkablage... Varför man skulle vilja återställa har jag dock ingen aning om :mrgreen:
Ja absolut adapterkablaget känns mycket bättre än kabelskor :mrgreen:

Tycker om original stereon passar ju perfekt till inredningen i bilen och sen så är jag inte ute efter något värsting ljud mer än att jag har framtida planer på att koppla in högtalare i hatthyllan.
DayDreamer skrev:Tycker om original stereon passar ju perfekt till inredningen i bilen och sen så är jag inte ute efter något värsting ljud mer än att jag har framtida planer på att koppla in högtalare i hatthyllan.
Javisst passar den till inredning, vore ju konsigt annars ;)
"Problemet" är ju att den saknar alla moderna finesser såsom USB och AUX. AUX är enkelt att fixa, men inte direkt vackert. Dessutom saknar den ju vanliga RCA-utgångar för slutsteg vilket är rätt värdelöst.

Fast och andra sidan, är man duktig med lödkolven så är det nog inga större problem att montera en ny stereo inne i orginalstereon, och använda orginal frontpanelen. :)
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Tycker om original stereon passar ju perfekt till inredningen i bilen och sen så är jag inte ute efter något värsting ljud mer än att jag har framtida planer på att koppla in högtalare i hatthyllan.
Javisst passar den till inredning, vore ju konsigt annars ;)
"Problemet" är ju att den saknar alla moderna finesser såsom USB och AUX. AUX är enkelt att fixa, men inte direkt vackert. Dessutom saknar den ju vanliga RCA-utgångar för slutsteg vilket är rätt värdelöst.

Fast och andra sidan, är man duktig med lödkolven så är det nog inga större problem att montera en ny stereo inne i orginalstereon, och använda orginal frontpanelen. :)
Man får ta och börja använda cd-skivor, har även gamla kasseter kvar med musik på. Kör inte så mycket med USB-minne utan oftast brukar det vara fm-bandet som går. Kommer inte sätta i något slutsteg eller bas-låda möjligtvis att jag blir tvungen att montera i ett slutsteg om jag monterar högtalare i hatthyllan. Vi får väl se vart det bär av får jag tag i en original stereo frö ett bra pris så slår jag till.
Så allt är ihop skruvat på bilen igen passade även på att snygga till kabeldragningen som jag hade gjort. Gjorde som så att jag plockade bort reläet blev mycket bättre utan det.
Bild

Allt tillbaka en original stereo skulle inte vara fel tycker inte att det ser så speciellt snyggt ut just nu med denna stereon.
Bild
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Snyggt med kablarna! Tycker faktiskt inte att stereon skämmer något nämnvärt. :)
Ja kablarna blev mycket bättre utan reläet vet inte hur jag tänkte varför jag satte ett relä överhuvudtaget. Ja det är så jag känner med radion passar absolut inte in där, bättre att få en original radio som passar in med all annan grå plast :mrgreen:
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 252

Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]

Enda gången det märks någon skill[…]

Bilder