Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av linnnet
Det låter inte alls otroligt att man försöker prisa in XC60 MY17 aggressivt.
Kom just från en Mercedeshandlare och kollade på en GLC och inser att den och XC60 ligger väldigt lika prismässigt just nu och då pratar vi om en helt nya modell kontra en 8(?) år gammal modell...

EDIT: Ska tilläggas att det är GLC 220d 4matic FleetEdition 376k i grund jag pratar om som jämförelse...

EDIT 2: Med risk för offtopic så slutar jag aldrig förvånas över att andra märken inte tar rygg på Volvos baksätestänkt. Integrerade bilbarnstolar som även medför förlängda krockgardiner (anpassade för barn) är ju toppen för en småbarnspappa som jag. Det går knappt att hitta i någon annan bil...
av Herkulez
Fick precis veta av min säljare att xc60 classic kommer. Detta snart...alldeles runt hörnet...lät det som :-)-) :)
Användarvisningsbild
av V9097
Herkulez skrev:Fick precis veta av min säljare att xc60 classic kommer. Detta snart...alldeles runt hörnet...lät det som :-)-) :)
Det låter spännande :D

Fick du veta något mer om vad som ingår i Classicerbjudandet?
av ejnork
Herkulez skrev:Fick precis veta av min säljare att xc60 classic kommer. Detta snart...alldeles runt hörnet...lät det som :-)-) :)

Kommer från Upplands Motor Akalla nu. Säljaren där sa efter sommaren.

Tror inte att någon vet.
av Droopy
och här i stan sa ÅF vecka 22, ska det gå att beställa den, men jag orkar inte vänta ett halvår till så jag bestälde en nu.
av Herkulez
ejnork skrev:

Kommer från Upplands Motor Akalla nu. Säljaren där sa efter sommaren.

Tror inte att någon vet.
Lite så är det. Men han hade nyligen varit på nåt FYI möte. Och det lät som det låg nära i tid :???: Luddigt värre...tiden får utvisa.
Inget om vad innehållet kommer att bli eller annat.
av Schmoyoho
ansjo skrev:Och den säljer ju grymt bra fortfarande... 8)
Modellen börjar ju ändå bli till åren. Jag tycker att antalet nya V-/XC70 exploderade efter MY15. Var och varannan XC70 man ser idag är ju vit med svarta lister och i "sport"-utförande. Eller så är det bara ovanligt många sådana där jag bor.
av tunnis
Blir väll som vanligt vid my-byte. Beställningsbar v20 och lev v28. Så har det iallafall varit när jag beställt my11, my13 & my15. (Men någon my17 blir det tyvärr inte, finns ingen Volvo som lockar)
av sensonic
Tror inte de vågar vänta så länge som sagts tidigare. V70/XC70 är i princip slutsåld och linan ska byggas om. V90/V90 XC är inte ens visade än och kommer inte igång i volym förrän under senhösten.

INTE roligt att tappa förstaplatsen i Sverige till VAG, tror nog man gör något aggressivt när det bara finns V70/XC70 lagerbilar.

Vad som talar mot det är om man liksom Apple hellre maximerar intäkt per såld enhet framför marknadsandel. Men jag har svårt att tro man tar det steget på svenska marknaden. Sedan kan man inte sänka för mycket heller för då blir MY16-kunderna sura. Delikat balansgång... Blir väl prisjustering nedåt på V60-Classic också kan man tänka.

Classic kommer väl att innebära att instegsmodellerna försvinner och tillvalen begränsas. Dvs Summum till priset av Momentum typ. Momentur för Kineticpris.
av Droopy
Var inne idag och v22 ska den vara beställningsbar var den senaste infon ÅF fått, paketen torde bli något i stil me V70 Classic, men som han sa, så ändrar Volvo på vägen hela tiden.

Jag slog till förra veckan, ska man vänta, får man vänta hela livet, innan man hinner få classicen levererad är man snart inne på på presentationen av nya XC60 MY18 och då ska man vänat på den osv osv osv osv.

Nä, jag gjorde pinan kort och byggde min bil på webben och åkte sedan in och gjorde affär.
Visa din semesterbil(d)

Mycket trevligt! Själv jobbar jag en vecka ti[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskattar[…]

Fråga när mer hur många lektion[…]

Nu är det bytt tre uppsättningar. Tv&ari[…]