Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Ok.. Tack.. Ska testa lite hårda inbromsningar. Med regenerering blir det ibland att man inte använder bromsskivorna speciellt mycket. Hm...
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja det låter klart som en sten, en "klassiker" vad det verkar. Upplevde det själv för några veckor sen och lät horribelt och uppenbarade sig framförallt vid just svängar.
av Lövet
Prova att köra långsamt framåt 5 meter, bakåt 5 meter och sedan framåt igen. Har hjälpt för mig.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag tror jag blev av med det.. Utan att göra så mycket.. Försvann på väg ut ur stan. Det skrapade lite i början.. Men inte nu när jag parkerade. Får se det återkommer.
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag provade back-varianten när mitt uppenbarade sig och det släppte men bara för stunden, när jag 3h senare körde ut ur p-garaget i Liljeholmen för att köra hem till Bromma så var ljudet tillbaka. Däremot var det helt borta när jag kom hem och har varit sedan dess.
Användarvisningsbild
av joel80
Återkommer med mitt metalliska gnissel från hjulhuset..
Kan det verkligen vara nått skräp eller nån sten som sitter fast?

Idag var det så ordentligt att jag kunde få fram det genom att bara gunga på bilen:
http://sv.tinypic.com/r/1zbh11y/9

Ska nog förbi verkstan imorrn om jag hinner.. (Men då är säkert ljudet plötsligt borta!)
Användarvisningsbild
av svergie2
joel80 skrev:Återkommer med mitt metalliska gnissel från hjulhuset..
Kan det verkligen vara nått skräp eller nån sten som sitter fast?

Idag var det så ordentligt att jag kunde få fram det genom att bara gunga på bilen:
http://sv.tinypic.com/r/1zbh11y/9

Ska nog förbi verkstan imorrn om jag hinner.. (Men då är säkert ljudet plötsligt borta!)
Påminner om ljudet när man öppnar fjädrade garageportar eller bäddsoffor etc. med fjädrar ?:-/
Användarvisningsbild
av joel80
Typ så! Måste ha varit den där sängen jag körde över på E4an härom veckan.. eh...
Användarvisningsbild
av grillchips
Det där låter ju mer som något som sitter löst tycker jag, sitter bromsskölden som den ska?
Men ja - en vända förbi verkstan skadar nog inte.
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 59

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid