Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1041755
DayDreamer skrev:Däremot så rinner det vatten om man hissar bilen i framkant då rinner vattnet ut ungefär där kissekatten sitter ?:-/

Det är från dräneringsslangarna/kanalerna. Har faktiskt sett min "pissa ner sig" när jag åkt upp för min backe hem. Vet inte riktigt varför det blir så, verkar som att vattnet samlas på något sätt och inte rinner ut fören bilen kommer till en viss lutning.
Som jag har märkt verkar det hända om bilen står i lite nedförslut och det pissregnar ute, då verkar det samlas vatten någonstans som rinner ut när bilen lyfts uppåt i framkant(backe t ex).
855an pissade nog ur sig bortåt 2liter när den hade stått ute i lite nedförslut 1år :lol:
#1041813
Bonden1989 skrev:
DayDreamer skrev:
Bonden1989 skrev:Det är inte värmepaketet som börjar bli dåligt då? Har haft ungefär samma problem med min bil och imma i över ett år nu. :roll: Hade min Volvo -verkstad felsöka varför det immade igen och han konstaterade att värmepaketet och elementet läckte.
Det skulle visst bli dyrt eftersom han påstod att man fick riva ut hela instrumentbrädan för att byta. :roll:

Har tänkt att byta mitt själv sen med hjälp av denna video:


Såg ju att din plast var rätt så brun i botten och han i videon menar ju på att det är ett tecken på att paketet är slut. :)
Det känns inte någon lukt av glykol eller liknade och imman är inte kletig men om det är ett väldigt litet läckage invändigt alltså kanske inte det märks, Det försvinner ju lite glykol för mig men det är inga mänger sen så vet jag att den små läcker väldigt lite glykol vid turbon. Det är däför jag är inne på om det är kondensvatten kvar på något ställe som orsakar detta.

Är det inte bara att plasten är gammal och har värmts upp flera gånger som gör den brun?

Det får ta och bli en ordentlig under sökning till sommaren eller när värmen anländer. Kommer förmodligen att riva ner instrument brädan och rubbet för att verkligen gå till botten av detta problem. Sen så skadar det ju inte att se hur det ser ut där bakom heller :mrgreen:
Ja, läcker det inga mängder eller luktar glykol och blir kletigt, så är det nog inte värmepaketet. :) Jo, plasten blir ju brun av alla års uppvärmning.

Jo, det är väl bara att riva ur den och titta ordentligt. :wink: Skulle ha gjort detsamma med min om jag haft tid och ork... :roll:
Ja jag borde kunna komma åt och se bra mycket om jag lyfter av instrument brädan det är ju inte så mycket jobb för att göra det.
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Däremot så rinner det vatten om man hissar bilen i framkant då rinner vattnet ut ungefär där kissekatten sitter ?:-/

Det är från dräneringsslangarna/kanalerna. Har faktiskt sett min "pissa ner sig" när jag åkt upp för min backe hem. Vet inte riktigt varför det blir så, verkar som att vattnet samlas på något sätt och inte rinner ut fören bilen kommer till en viss lutning.
Som jag har märkt verkar det hända om bilen står i lite nedförslut och det pissregnar ute, då verkar det samlas vatten någonstans som rinner ut när bilen lyfts uppåt i framkant(backe t ex).
855an pissade nog ur sig bortåt 2liter när den hade stått ute i lite nedförslut 1år :lol:
Ok tyckte bara att det kändes konstig att det var ända där. Så då är det bättre att ha bilen parkerad så att den lutar framåt.
SubMarine skrev:
9tjok7.jpg
Slangen på bilden borde vara dräneringen. Borde bli en hel del kondensvatten som kommer ut under bilen på sommaren. Kolla så att du inte har stopp i slangen.
Ja där ser det ut att vara en slang tänkte nog aldrig på den igår när jag kikade får kolla efter imorgon hur det ser ut. Ja jag tycker att det borde vara mer vatten som borde komma ut när Ac går på för fullt. Hur kollar jag slangen lättast är det bara att dra upp den eller sitter den fast i något?
#1041879
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev: Ok tyckte bara att det kändes konstig att det var ända där. Så då är det bättre att ha bilen parkerad så att den lutar framåt

Näe, tvärtom. Eftersom vattnet rinner ur när du hissar den fram så är det ju bakåtlut du vill ha ;)
Ja just det så blir det ju var lite trött igår kväll :mrgreen:
#1042023
Han att skruva lite idag också innan mörkret kom, det som gjordes idag var bland annat att täta med tätningsmedel runt kupéfläkten för den sög tjuvluft där jäklar vilken skillnad på ljud det blev när det vart tätt :). Ljudet som uppkommer efter en stund när man har stängt av bilen verkar komma från AC-systemet konstigt nog lät det även fast jag körde med Ac off idag :???:. Hittade även dräneringsslangen ska ta och kika mer på den imorgon för det blev lite väl mörkt när jag väl fick loss den.

Imorgon tänkte jag plocka ner ECC-panelen och göra ren kupétempgivaren och ska även kika på dräneringslangen från förångaren. Sen får vi se om jag hittar något mer skoj att plocka isär :-DD
  • 1
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 252

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]