Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Han kör sannolikt bara trafikförsäkrat i så fall
av Schmoyoho
wissel skrev:Skitig bil med 1 nyckel = Hej då.
Samma med "Allrounddäck" = Hej då
Volvo med Pioneer monterat = Hej då
Volvo med 35-50 profil på däcken = Hej då.
:twisted:
Min bil har snart tio år på nacken och originalmonterade 18"-fälgar på 40-profildäck. Den var det snarare hallå än hej då på när den dök upp på blocket. :o Fast 50-profil är väl ganska lagom. VAd ska man annars ha? På en XC90 kanske det går med lite högre utan att det ser galet ut.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Lövet skrev:Att man dock inte tar bort barnstolar (åtminstone bakåtvända) har jag viss förståelse för. Ni anar inte hur jävliga de är att montera tillbaks...

Jag räknar iaf barnstol som "tillbehör", och tillbehör kategoriserar inte jag som "skitig/grisig bil".
73kg kläder i baksätet är därimot mindre populärt hos mig iaf :) Har aldrig och kommer aldrig förstå varför folk använder bilen som garderob... Klart man kan ha lite extra kläder med sig ibland, men då tar man ju med skiten in när man kommer hem igen >_>
av volvo244gle
Vilket lik!
Dock bessad till sista September och skattad till Oktober ser jag. :D Drygt 1.800 spänn tillbaka om den ställs av nu alltså. Men påställd och körklar så är det ändå ett ok pris för en slit-och-släng-bil tycker jag.
Är ju bara åka till skroten eller skänka bort sen när bes. gått ut, eller chansa och i värsta fall köra en månad till efter dödsdomen.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
volvo244gle skrev:Vilket lik!
Dock bessad till sista September och skattad till Oktober ser jag. :D Drygt 1.800 spänn tillbaka om den ställs av nu alltså. Men påställd och körklar så är det ändå ett ok pris för en slit-och-släng-bil tycker jag.
Är ju bara åka till skroten eller skänka bort sen när bes. gått ut, eller chansa och i värsta fall köra en månad till efter dödsdomen.

Näe, det är INTE ett bra pris. Det finns betydligt bättre objekt för samma eller mindre summor.
Jag t ex gav ju 10 för min T5a, 23k mil, helt rostfri under, BETYDLIGT fräshare inredning än det länkade vraket, samt betydligt roligare motor^^.
Visserligen med 2or på bes, som fixades för knappa 500kr, + halvårs skatt då. Och inte ens det priset var något super-pris direkt. Är nog inga större problem att få tag på liknande T5or som min för 9-10k bessad och klar idagsläget.
av Kneecap
Jag gav 9k för en V70 -98 med 39k på mätaren, förutom en söm på ratten så var den fantastisk inuti. Fick byta främre passagerardörr då den var upprättad under listen, fick tag på en från en S70 med samma färg för 800:-. Sen fungerade bilen klockrent i två år. Köpte den nybesiktigad och nyskattad, sålde den besiktad men oskattad för 9500:-
Så nej, den där bilen är överprisad så in åt helvete.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Bonden1989 skrev:Den här ser väl fräsch ut? :roll: (R) http://www.blocket.se/sodermanland/Volv ... ?ca=18&w=3
Jag hade aldrig betalat det priset...
Skulle inte ge mer än 3000kr för denna kanske knappt det.
Jag köpte min bil för 9000kr allt är helt inredningsmässigt inget sönder skruvat eller sådant dock var ju ECU trasig men efter en omlödning för 300kr gick bilen igen fick bara en 2a på besiktningen för ena styrleden. Finns knappt någon rost heller det lilla som finns ska fixas nu till sommaren.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Vet ej om det är så på flera ställen men den lokala Volvo handlaren här i stan har skitiga bilar ståendes inomhus för försäljning och dåligt rekondade är vissa också men dom tar ett jävla överpris ändå.
Användarvisningsbild
av 800serien
wissel skrev:Skitig bil med 1 nyckel = Hej då.
Samma med "Allrounddäck" = Hej då
Volvo med Pioneer monterat = Hej då
Volvo med 35-50 profil på däcken = Hej då.
:twisted:
Vad är det för fel på 50 i profil?
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS