Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
EjS skrev:Är på jobb i Dubai så kan inte kolla.
Så fick du det sagt :D

När ja laddade in RICA i C30 D3 -12 ökade inte laddtrycket. Tror den laddade 1,6bar och gick väldigt bra med 201/451.
av KnotVillage
Perra83 skrev:

När ja laddade in RICA i C30 D3 -12 ökade inte laddtrycket. Tror den laddade 1,6bar och gick väldigt bra med 201/451.

låter ju konstigt att trimma men inte öka laddtrycket.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
VolvoB20 skrev:
KnotVillage skrev:
EjS skrev:Det är 205 hk original, 225 hk med Polestar.
Kollar inte förbrukningen så noga. Ligger på runt 0,9L

Du har inte tänkt på att den tvärstannar på 1.5 bar? Testade det på min idag, den visar inte över 1.5 bar. Antingen är det gjort så eller så är det en bugg. Din laddar som sagt 1.8 original med en boostfunktion, kanske inte lika hög som på 215hk.
Samma här, från 1500 rpm till rödgränsen så ligger den bergfast på 1,5 bar även med polestar 230 på alla växlar.

Det är obd + torque light. Är det felvisning
"De två turboaggregaten är av olika storlek och levererar tillsammans ett mycket högt laddtryck, 1,8 bar, över ett extremt brett varvtalsområde." ???
Användarvisningsbild
av VolvoB20
KnotVillage skrev:Som jag även skrev tidigare. Visste dock inte om boostfunktionen.
Så varför rapporter det 1.5 Bar, Är trycket för lågt eller är det en bugg i OBDII eller Torque Appen ?
av KnotVillage
VolvoB20 skrev:
KnotVillage skrev:Som jag även skrev tidigare. Visste dock inte om boostfunktionen.
Så varför rapporter det 1.5 Bar, Är trycket för lågt eller är det en bugg i OBDII eller Torque Appen ?
Bugg i appen. Har mailat dom och påtalat det. Har testat med Autometer, industrimätare samt Vida, alla visar lika.
Användarvisningsbild
av EjS
Perra83 skrev:

Nästa vecka Oslo, veckan efter Vemdalen (nöje), och därefter Shanghai. Singapore väntar i mars.

Det blir tråkigt i längden... Men roligt at kolla bil i Dubai.

Bild
Bild
BildBild
Användarvisningsbild
av EjS
KnotVillage skrev:Får inte min Elm att fungera på min V70 D5 2012. Den är ansluten via wifi men får ingen kontakt med bilen via appen.
Kolla du har rätt ip och proxy osv.
På min måste det ställas in i detalj om det ska funka.
Mäta spolarvätska fryspunkt

Om du inte har fullt i behållaren kan du j[…]

Lös list

Upptäckte idag att listen som är på[…]

Oj! Ett tag sedan. Glömt att svara. Bytte til[…]

Hur långt kommer man med en hybrid som har f[…]