Moderator: Moderatorer

SvenB skrev:
Tobbetops skrev:Köpte V50 1,6 DrivE igår. En -10:a som gått 10800. Min första Volvo. Riktigt stabil och skön körning :D
Trevligt. Hur var servicestatus på den. Du vet väl att du har en större service vid 12.000 mil. Men lycka till med en trevlig bil. :D
Tack!
Den är servad enligt schema varje år och känns väldigt välvårdad i övrigt. Antar att du menar partikelfiltret vid 12000?
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja och även bränslefiltret om det inte är bytt sedan 6.000 mil. Det var ju 6.000 milsintervall, som de sänkte till 4.000 tror jag.
Igår bytte jag bromsskivor och bromsklossar fram på min V50. Det var första gången jag någonsin gjort det ingreppet, var bra nervös när ena kolven i bromoket inte ville åka ut efter att jag pressat in det. Det löste sig dock när jag startade bilen och bromsservon hjälte till att trycka på.
Efter att bilen har vibrerat vid inbromsning känns det helt fantastiskt hur mjukt och fint den bromsar nu. Ska smörja upp kolvarna bak samt kolla hur skivor och belägg mår någon gång framöver.

Upptäckte till min förargelse att fjäderns höger fram gått av längre ner. Låg fortfarande bra dock..men typiskt att den skulle göra det precis efter att jag varit där tidigare (innan skivbytet) när jag bytte hjullager. Då var nästan allt nerplockat. Men men, vad gör man? :wink:
jimlindeborg: Du får skaffa garage :)

Själv så rengjorde och vaxade jag alla spelrum mellan dörrar och kaross samt även bakom tankluckan, där var nog aldrig någon som ens försökt fina till det. Insåg med att fälgarna inte velat bli riktigt rena efter gårdagens tvätt, beror antagligen på allt saltande i alperna så de vaxades upp och ser nu fina ut igen, avslutade med meguiars snabbvax på resten av lacken med när jag ändå var igång.

Grannarna tittade nyfiket när man halvlåg där med pannlampan och petade i skarvarna med diverse trasor :)

Edit: Får vara nöjd med detta då det trots allt ändå är vinter :)
Bilagor
IMG_9214.JPG
IMG_9214.JPG (109.74 KiB) Visad 417 gånger
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Tyckte det var tillräckligt med + grader för att göra en handvask på uppfarten :)
Skall jag vara riktigt ärlig var det inte det... Vart lite kallt för händerna.

Däremot tror jag att jag måste ta mig tid i en varm tvätthall för att få den riktigt ren
IMG_2341.JPG
IMG_2341.JPG (112.82 KiB) Visad 424 gånger
/ J
JEriksson: Äsch, varmt vatten och gummihandskar så går det, ännu bättre om man tar underställsvantar i :)
  • 1
  • 501
  • 502
  • 503
  • 504
  • 505
  • 1912

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]

P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?