Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hatthylla
Bästa sättet att ta reda på han är att lita på eller ej är att: ta reda på så mycket som möjligt om just V70, ta reda på så mycket som möjligt om just den bilen. Åk dit, ställ frågorna och lyssna på svaren. Stämmer svaren mot vad du vet så är han väl reko ?

Jag är inne på min andra bil från Södertörn.
Tänkte slå till på den bil länkade, väl där hade han en D4 med automat. Enkelt val för mig.
av patflemming
Bra svar Hatthylla men du får gärna utveckla lite och berätta mer om vad du vet om handlaren. Bor själv i Gbg så det blir att bestämma sig på distans. Ringde och pratade med nån av säljarna men då var dom väl inte sådär jättekunniga om just denna bilen. Vilket jag kan förstå för man kan ju inte kunna allt om varje ex man har i lager. Det jag absolut inte vill är att komma dit och finna att bilen är fd inrökt bil som man försökt rekonda i ordning.
av Hatthylla
Ah, ok. Gbg är en liten bit där ifrån.
Han brukar köpa in bilar som är FD tjänstebilar. Dessa kommer runt om från Sverige.
Vi har snackat om dvs bilar i hallen och vissa har sagt har den där defekten.
Vi hade ett problem med en framruta på den bil jag tänkte köpa och när dealen var klar hade jag redan en tid bokad för utbyte.
Vinterdäck har alltid ingått för mig, samt gratis försäkring i 6 mån.
Dock upplever jag det svårprutat. (kan bero på mig och min talförmåga eller för att han är billig redan)
Vi avslutade bilköpet 18:45, vilket är 45 övertid för dom.
Dock har jag aldrig hamnat i dispyt över vem som göra vad, för, peppar peppar, aldrig varit något knas med bilarna.

Han har haft ihop det med Hoffstens motor tidigare (annan lokal förmåga) men gått loss pga. lite olika saker. Det anser jag bara ökar hans trovärdighet som bilförsäljare.

Hur vida den är rökfri eller ej kan jag ta reda på.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]