Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wayne
Hej,
Jag fick en offert idag på att jag kan genomföra en installation på min bil av Sensus Connected Touch systemet med navigation. kostnad 10k. är det värt det tycker ni som har det? Kollade lite på det och det verkar som att iGO är rätt bra. Jag är en tekniskt lagd person och uppskattar allt som har med teknik att göra. (jag har dock en XC60)
av Wayne
Wayne skrev:Hej,
Jag fick en offert idag på att jag kan genomföra en installation på min bil av Sensus Connected Touch systemet med navigation. kostnad 10k. är det värt det tycker ni som har det? Kollade lite på det och det verkar som att iGO är rätt bra. Jag är en tekniskt lagd person och uppskattar allt som har med teknik att göra. (jag har dock en XC60)
någon? ??:-/
av Rizzt
Wayne skrev:Hej,
Detta undrar jag också.

Har precis inskaffat en V60 -14 med HP Multimedia 7". Men RTI verkar ju vara sådär. iGO verkar ju vara vettigare. Samt det andra är ju också ett stort plus.

10k är ju inget i det stora hela vad bilen kostade
Jag har inte provat iGO, så jag har ingen erfarenhetsbaserad åsikt om det. Men RTI går visst att använda för att komma till okända ställen. Som alla andra navigatorer så har det sina egenheter, men de kommer man snart underfund med.
Att sen själva utseendet på kartbilden etc. kanske inte är den sexigaste, det kan jag hålla med om. Men det är ju inte utseendet på funktionen som gör att jag med tiden kommer dit jag ska, så jag tycker inte det är så viktigt.
av Wayne
apersson850 skrev:Jag har inte provat iGO, så jag har ingen erfarenhetsbaserad åsikt om det. Men RTI går visst att använda för att komma till okända ställen. Som alla andra navigatorer så har det sina egenheter, men de kommer man snart underfund med.
Att sen själva utseendet på kartbilden etc. kanske inte är den sexigaste, det kan jag hålla med om. Men det är ju inte utseendet på funktionen som gör att jag med tiden kommer dit jag ska, så jag tycker inte det är så viktigt.

iGO ser läcker ut med sina 3D vyer samt att den uppdateras efter trafikförhållanden (påstår volvo) jag kollade på detta och det verkar rätt ok då jag använder mycker soptify och maps (går tydligen att installera google maps). (2500kr/mån i 4 månader verkar inte farlig).

Jag har bokat tid hos verkstaden och kommer få det installerat om 2 veckor :)
skriver lite erfarenheter när jag har använt den lite :)
av KeeM
Hej,

Vi har connected touch installerat. Fick det gratis när vi köpte bilen förra året. Är en MY14. 10000 vet jag inte om det är värt dock. Vi använder det inte så mycket. Men kör inge heller så ofantligt mycket heller.

Man får bla ingen egen knapp i mittpanelen för det. Samt så blir utrymmet i handskfacket väldigt begränsat. CT prylen och instruktionsboken sen är det fullt typ.

Beträffande igo så tycker jag det stora problemet är att det är gamla kartor samt att ingen verkar veta vad det kostar att köpa nya kartor. annars är det väldigt trevligt och fungerar offline.

Kör lite spotify också. Det går också att synka offline. Brukar internetdela med telefonen när den synkar.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]