Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daaaaaniel
Hej,

Står i begrepp att köpa en V40cc. Har tänkt att välja Summum med svart läder. När jag tittar noggrant på Volvos hemsida, Bygg din Volvo, ser det ut att vara bruna sömmar. Stämmer det!? :shock:

Övrig Spec:
T3 automat
Business Edition
Summum
Svart Solidlack
Charcoal/Charcoal S100
Larenta 17"
Simmer Graphite Aluminum panel
Växelpaddlar
Sportpedaler
Backkamera
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag gissar att detbär samma färg på sömmarna som på den mörka tygklädseln då, de skall matcha copper dawn mittkonsollen och raw copper som exteriörfärg är tanken. Klockrent på min bil i den fårgen om jag får säga det själv :)

De är mao lite mer mörkorangea än bruna isåfall.
av Daaaaaniel
Jag kan förstå om någon designer tänker sig att den bruna sömmen ska matcha copper-konsolen.
Det finns väl en logik i det.

Generell är det dock ingen hit att matcha svart och brunt. Och till Aluminium panelen blir det bara konstigt.
Less is more. (Kan inte upprepas nog mycket)

Kan någon bekräfta att det faktiskt är bruna sömmar till svart läder?

Går det att beställa utan bruna sömmar?
Till vanliga v40 ser det inte ut att vara det. Stolarna är väl desamma egentligen.
Användarvisningsbild
av Funk
Kan någon bekräfta att det faktiskt är bruna sömmar till svart läder?
MY-16 var det i alla fall definitivt bruna sömmmar till det svarta lädret.

/Thomas
av Daaaaaniel
pt96hni skrev:Min Ocean Race har Svart läder med oranga sömmar 8)
Även om jag personligen hade föredragit Svart - Svart, så funkar ändå Svart - Orangt ihop bra :-)-)

Just nu lutar det åt att jag tar en vanlig V40, antingen Summum, eller R-design, istället.
av pt96hni
Daaaaaniel skrev:
pt96hni skrev:Min Ocean Race har Svart läder med oranga sömmar 8)
Även om jag personligen hade föredragit Svart - Svart, så funkar ändå Svart - Orangt ihop bra :-)-)

Just nu lutar det åt att jag tar en vanlig V40, antingen Summum, eller R-design, istället.
Missade att du kollade på en V40CC, jag har en vanlig V40. Dock så borde V40CC Ocean Race modellen ha oranga sömmar oxå.

/Håkan

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]

Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]