Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Gabriel skrev:
Z28 skrev:Tanken är tvådelad typ.. Sadeltank. Problemet är att det bara suger bränsle från ena halvan så den blir tom.
Och hur ska Volvo lösa det problemet med hjälp av ny mjukvara? :D
Högre bränsletryck om jag förstod rätt. Då ska pumpen orka med att suga bränsle från båda halvorna av tanken.
Z28 skrev:
Gabriel skrev:
Z28 skrev:Tanken är tvådelad typ.. Sadeltank. Problemet är att det bara suger bränsle från ena halvan så den blir tom.
Och hur ska Volvo lösa det problemet med hjälp av ny mjukvara? :D
Högre bränsletryck om jag förstod rätt. Då ska pumpen orka med att suga bränsle från båda halvorna av tanken.
Har inte sadeltankarna en pump som flyttar bränsle till den sidan som bränslepumpen suger ifrån?
apersson850 skrev:Man får dra på i cirkulationsplatserna utav helskotta, så åker drivmedlet över till rätt sida. Frågan är om man ska köra höger- eller vänstervarv?
Lågtryckspumpen sitter på högersidan, så du kan köra rätt håll i rondellerna (eller cirkulationsplatserna som det egentligen heter).

Fast om allt funkar som det ska så skall bilen fixa det själv....
Fick hem brev i fredags att min bil behöver lämnas in för åtgärd och att jag skulle kontakta återförsäljaren "omgående" för att boka en tid.
I går hade jag vägarna förbi Bilia i Södertälje, tänkte att jag kan lika gärna gå in och fråga om det kan vänta till nästa service då jag inte märkt av något.
Sökte upp min Personliga servicetekniker och han säger då; "Jag kan ta in den med det samma och ordna det, det tar max 10 min om du har tid? Du kan ta en kaffe under tiden". Han hade dessutom en bil på lyften redan som han körde ut under tiden.
10 min och en kopp kaffe senare åkte jag därifrån med åtgärdad bil.
Vet inte om det brukar vara så här men det kundmottagandet var verkligen "premium"! :)
Har alltid fått bra service hos min återförsäljare tog mig en vända i en V60 polestar under tiden jag väntade tog nog säkert 30 min för de o göra då de hade Vida strul :)
Läste om det på webben för ett tag sedan.Volvo menade att alla berörda kunder redan har blivit kontaktade.
Vad skönt tänkte jag, man klarade sig... Tjena, fick brevet i början av veckan och har inte bokat tid än. Jag har aldrig fått bensinstopp vid tre streck däremot har det sjunkit från tre streck till ett (trodde två kom innan ett)

XC70 D5 MY15

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Abs ring bak V50 AWD

AK24.se. hela drivaxel för 1469 kr

Har du bytt till en "annan" stol s&ari[…]

kabeldragning xc60 2016

Nu vet jag inte om det är likadant på x[…]