Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
Hej

Jag undrar om någon har på forumet har någon info om förändringar på V60CC till modellår 2017? Särskilt vad gäller drivlinor, men även utrustningspaket.

Jag provkörde en D4 AWD och fick offert i helgen. Jag gillar bilen, men skulle verkligen vilja ha manuell låda och AWD. Bensin eller diesel har mindre betydelse faktiskt.
Användarvisningsbild
av SoKn
AWD till VEA-motorerna borde väl komma, men jag vet inte om det finns något officiellt datum på det.
Användarvisningsbild
av V9097
Det är det jag hoppas på, men handlarna får inte information förrän i mars. Jag står i valet och kvalet att beställa nu medan det är bra kampanjer med Business Edition, vinterdäck på köpet och bra deal på serviceavtal. Eller så ska jag vänta och hoppas på VEA AWD till MY17.

Den handlare jag pratade med sa att det inte kommer VEA AWD alls till V60, men samtidigt finns ju redan T6 AWD VEA, vilket han knappt verkade känna till.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Jag tror på att v60/s60 kommer få vea-awd innan den här generationen går ur produktion. Bevisligen behöver det inte ske i samband med modellårsbyte, så man kan förstås bara hoppas. Tror dock inte du kommer få se någon vea-awd-manuell dock.

Sen kan jag förstås ha fel, men eftersom den här generationen verkar ha mer än ett år kvar i produktion och inte är classic till my17(?) så finns det iaf lite hopp.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Det har ju smugit sig in info (utsläpp, förbrukning) om T6 AWD på S60 och V60 på bygg din bil. Det kan va feltryck - men man vill ju hoppas.
Användarvisningsbild
av Funk
S/V/XC6O T6 AWD med VEA-motor har levererats ett tag. Jag tror den kombinationen började byggas månadsskiftet nov/dec. Det står två ganska nyligen levererade på parkeringen här utanför...
Dieselvarianterna är däremot ännu så länge ett mysterium, och troligen kommer manuella lådor att vara väldigt ovanliga ihop med AWD i framtiden.

/Thomas
Användarvisningsbild
av V9097
Funk skrev:S/V/XC6O T6 AWD med VEA-motor har levererats ett tag. Jag tror den kombinationen började byggas månadsskiftet nov/dec. Det står två ganska nyligen levererade på parkeringen här utanför...
Dieselvarianterna är däremot ännu så länge ett mysterium, och troligen kommer manuella lådor att vara väldigt ovanliga ihop med AWD i framtiden.

/Thomas

Verkligen tråkigt, jag skulle gärna ha en pigg V60CC AWD med manuell låda. Ett alternativ är förstås att slå till på en manuell XC70 D4 AWD innan det är försent, men jag tycker modellen börjar kännas lite gammal.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
OK såg att valet AWD hade tillkommit i bygg din bil nu för S/V60. Saknades vid tiden då XC60 fick VEA T6 AWD. Är nog inte många (diesel)säljare som har koll på detta. Manuella lådor kommer vi nog inte se på över T4 och D4 - och som Funk säger, ovanligt ihop med AWD
Användarvisningsbild
av V9097
Även tex Audi har gått samma väg. Ingen Quattro manuell i nya A4. Samma gäller Passat Alltrack (som jag ändå inte gillar, men det är en annan sak)

Det är bara att inse att jag tillhör en minoritet som vill ha en premiumbil med manuell låda.

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]