Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Qneliuz
Nu har jag bytt LMM, samt nollat felkoden. har kört ca 5 mil och inte märkt av problemet mer, men har ej kopplat in datorn för att se om det ligger någon felkod nu. Såg dock en annan sak att när bilen var nystartad efter att ha stått hela natten så visade den att insugsluften hade en temp på 110 grader. och den förblev oförändrad efter ca 10 minuters tomgångskörning. Så har beställt hem en ny MAP sensor (laddtryck/temp). Så om felet kommer tillbaka på bilen efter längre körning så blir det att byta den.
av Secca
Qneliuz skrev:Nu har jag bytt LMM, samt nollat felkoden. har kört ca 5 mil och inte märkt av problemet mer, men har ej kopplat in datorn för att se om det ligger någon felkod nu. Såg dock en annan sak att när bilen var nystartad efter att ha stått hela natten så visade den att insugsluften hade en temp på 110 grader. och den förblev oförändrad efter ca 10 minuters tomgångskörning. Så har beställt hem en ny MAP sensor (laddtryck/temp). Så om felet kommer tillbaka på bilen efter längre körning så blir det att byta den.
Skönt att det börjar ordna sig för dig, min håller peppar peppar sig fortfarande felkodsfri sedan LMM rengöringen så jag dundrar på

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03[…]

Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]