Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
Det finns något som heter CSR (Corporate Social Responsibility):

https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6re ... 4llsansvar

Det blir dessbättre allt viktigare just därför att åtminstone vissa konsumenter (gudskelov) bryr sig inte bara om produkten utan också om det sätt på vilket den tillkommit. Även de konsumenter som egentligen inte bryr sig så mycket om det senare påverkas indirekt därför att de som bryr sig sätter press på dem i vardagslivet. "Politisk konsumtion" kan ibland vara ett mer effektivt sätt att påverka än lagstiftning.
av III
Också lite osäker på vad budskapet är. Tycker de tidigare filmerna var storslagna. Nu blev det mest ett jaha.
Användarvisningsbild
av SRT
Nu vet jag inte vilken av Volvos reklamfilmer som är den senaste och som diskuteras när det inte finns någon länk till den.
Men här är i varje fall en länk till Volvos YouTube sida med deras filmer.

https://www.youtube.com/user/VolvoCarsSweden
av Anmg
Var det en XC90 modell dom slipa och putsa på, brunaktiga saken?
Bara sett reklamen en kort sväng, kände "ok" mest.
Användarvisningsbild
av Allinug
Antar att det är "Made by People" som är reklamfilmen som diskuteras...

Jag tyckte den gav en positiv bild om att det inte finns några gränser för hur bra bilar som man kan göra, eftersom det är människor som gör dem! Sky is the limit!

Man kan ju tycka att man ofta hör att de bästa bilarna görs i Tyskland, tysk kvalitet och tysk ingenjörskonst etc. Men det är ingenting som automatiskt sitter i väggarna på en viss bilfabrik i ett visst land. Det är inte det som skapar bra bilar. Utan det är engagemanget som de anställda (och kunderna?) bidrar med som skapar bra bilar. Volvo visar ju verkligen upp detta engagemang i filmen.

Kul också att de visar upp tillverkning, utveckling och test! Hoppas att det kan bidra till att fler känner att de vill jobba med detta i Sverige.
Användarvisningsbild
av benny10
En del av nya reklamkampanjen. Man vill hylla mångfalden på monteringsfabriken.

Bild
av KarlE
Borttaget pga brott mot forumreglerna
av LOTEZ
Hann tyvärr inte läsa vad du skrev KarlE
Det var säkert något jättemoget :D
Användarvisningsbild
av C.W.
Jag tycker den är härlig..lite annorlunda än övriga 'mainstream' men skönt att Volvo inte bara fokuserar på teknik
(Das Auto. Teknik durch forsprung..osv)
Visa din semesterbil(d)

Mycket trevligt! Själv jobbar jag en vecka ti[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskattar[…]

Fråga när mer hur många lektion[…]

Nu är det bytt tre uppsättningar. Tv&ari[…]