Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1041025
White skrev:Nja direkt dålig är den väl inte, men allt går att förbättra. :wink:

Kopplar i så fall bort det vid besikting. :P
Ok ja allt går väl att förbättra :)
Sätt fast slangen på turbons sugsida så ska du nog se att du har ett jäkla under tryck i vevhuset :wink:

Kan man inte skarva på den på original oljefälla på något snyggt vis annars?
#1041034
DayDreamer skrev:Kan man inte skarva på den på original oljefälla på något snyggt vis annars?
Här har vi faktiskt en nackdel med rakställd turbomotor, det går typ inte dra den snyggt från vänster till höger sida av motorn. Då lär man dra den på framsidan av motorn, och det är knappast snyggt.

Våra snedställda vitblockare har ju den fördelen att insug/avgas på turbon är exakt tvärtom mot en rakställd, så vi kan dra våra slangar under insuget till "bakom" motorn(ovanför växellådan) och sen direkt till insugsröret. Gör man samma dragning på en rakställd så hamnar man istället vid downpipen :P
#1041065
Original går vevhusventen till turbons sugsida, samt en tunn slang till insugsröret. Har i dagsläget satt en backventil på den tunna slangen som stänger från insugsröret när
laddtrycket kommer, annars blåser det rakt ner i vevhuset via oljefällan. Det jag tänker göra är att komplettera med ventilationen i oljelocket som ska gå till en catchtank
med öppet vevhusfilter på. http://trendab.jetshop.se/olje-catch-ta ... c-187.aspx

Jo, svårt att dra det på något snyggt sätt på B230. Men kommer göra det så snyggt som möjligt med svart silikonslang och rostfra slangklämmor
  • 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 291

Det är egentligen enligt lag förbjudet[…]

Min far har också råkat ut för n&[…]

Jag har plötsligt fått ett fel under f&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju v[…]