Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
guinness skrev:Jag har stängt av mina permanent, tycker det är synnerligen irriterande att dom åker in och ut varje gång man låser/öppnar bilen.. :)
För mig en helt onödig funktion :)
+1

Fäller i princip aldrig in dom, förstår inte vad det skall va bra för.
Användarvisningsbild
av fjohan82
MartinS skrev:
guinness skrev:Jag har stängt av mina permanent, tycker det är synnerligen irriterande att dom åker in och ut varje gång man låser/öppnar bilen.. :)
För mig en helt onödig funktion :)
+1

Fäller i princip aldrig in dom, förstår inte vad det skall va bra för.
Det blir enklare för folk att gå mellan bilar på en parkering med speglarna infällda. Eller alla de gånger jag har åkt båt med bilen, däcken är inte så speciellt breda. Då är det också bra med infällbara speglar. Kör man bilen i automattvätt kan det vara bra att fälla in dem. Jag kan räkna upp ett antal andra tillfällen också.
av Niclas
Det är klart att det är bra att fälla in de ibland, men en som ofta parkerar på sin egen villatomt har inget behov av att fälla in speglarna varje gång man parkerar och låser bilen. Den enda gången jag skulle se en fördel med automatisk infällning är när man parkerar regelbundet längst med en gata.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag ser ju hellre att förbipasserande tar höjd för speglarna är att de går och smeker hela sidan på bilen....
S80 -99 styrservo

Nej det ska inte vara så, det som lossnat sk[…]

Låter som att det skulle vara motorn eller s[…]

Jag svarar på min egen fråga. Jag var […]

Fy Helskotta Satans Mög Men skam den som ger[…]