Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LOTEZ
Trodde verkligen V90 skulle visas...

Men fan, fin reklam alltså

#madebysweden
Senast redigerad av 1 LOTEZ, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Det var den mest usla reklamfilm jag sett från Volvo på länge, då tycker jag Zlatans XC70 reklam & XC60 med Swedish house maffia var i en helt annan klass till det bättre. Lite otydligt vad de vill förmedla tycker jag, inte verkar de va bilarna iallafall de vill visa upp utan lite mer snyft snyft reklam om att minsann på Volvo jobbar mörkhyade, Turkar, Araber , Tyskar, Svenskar osv. osv. vi gillar mångfald. Men visst Volvo kan säkert dra nytta av kampanjen om man påstår att det är invandrare som byggt den. :lol:
av GustafSmåland
Jag tror att det är en listig reklamfilm. Jag såg nyss en "made by italy" reklambild på en xc60 med nån italienare bredvid bilen. Tanken är kanske italienska köpare ska känna att de kan med att köpa en volvo istället för en alfa/fiat för italienare var ju med och byggde den?
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Jag blev stolt över att äga och köra en VOLVO.
Användarvisningsbild
av joel80
Tycker också den var väldigt bra och tror den kommer tas emot bra av de allra flesta...
av LOTEZ
Admin får gärna bevaka och låsa tråden om det spårar iväg med näthat och små troll :)
Jag editera bort min #vigillarolika för att minimera politisk innebörd.
Användarvisningsbild
av PaNi
Udda men samtidigt intressant reklamfilm. Min amatöranalys är att i och med att produkterna blir mer och mer lika blir varumärket och de värden man laddar in i det viktigare. Produktskillnaderna mellan Volvo, Audi, VW, BMW, Skoda, osv är nu små, alla är "tillräckligt" bra. Då ska vi vi välja Volvo för att vi vill bli uppfattade som personer som delar deras värderingar.

Intressant som sagt, om det fungerar får framtiden utvisa.
av dissonans
Jag tror det kan vara genialiskt att göra en reklamfilm som inte egentligen handlar om slutprodukten utan istället de mjukare värdena. Som nämns ovan är skillnaden mellan de olika slutprodukterna så otroligt liten mellan olika märken nuförtiden att det handlar om att sticka ut. Volvos nya reklam sticker verkligen ut och jag tror verkligen det är det som kan göra stor skillnad gentemot konkurrenterna.
Time will tell.
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Jag har nu bestämt mig för att inte k&ou[…]

V60 Cross Country eftertraktade

Hur står sig bensinvarianten då? All[…]

Hej på er, En snabbfråga; behöve[…]

Någon som vet intervall på att byta ge[…]