Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av OrsonGbg
bdp003 skrev:Varning!
Vatten i tanken förhindrar MPGCaps att fungera.

Tydligen en erfarenhet från USA.
Någon hade testat under lång lång tid utan resultat.
Efter att ha lagt i ett medel som tar bort vattnet, så kom resultatet!

Kan detta vara förklaringen att en del testat utan att se någon effekt,
och rapporterat om detta?

Lyssna:
https://backoffice.myffi.biz/memberupda ... 0Call1.wav

Mvh /B
Tror mer på förklaringen att det kommit hoax eller scam i tanken.
av bdp003
Herr Orson i Gtbrg!

Hur skall jag kunna övertyga dig att vara seriös...Suck!

Menar du verkligen, handen på hjärtat (ingenpajkastning från mig)
att över 73 000 användare har fel?,
och en ? göteborgare rätt!

Lyssna
ref: Truckers Call mars 2007
https://backoffice.myffi.biz/memberupda ... 20Call.mp3
av OrsonGbg
bdp003 skrev:Herr Orson i Gtbrg!

Hur skall jag kunna övertyga dig att vara seriös...Suck!

Menar du verkligen, handen på hjärtat (ingenpajkastning från mig)
att över 73 000 användare har fel?,
och en ? göteborgare rätt!

Lyssna
ref: Truckers Call mars 2007
https://backoffice.myffi.biz/memberupda ... 20Call.mp3
Du kan inte övertyga mig för att det du säljer fungerar helt enkelt inte. Det är bluff och båg och har sålts i hundratals olika varianter genom åren, en bråkdel av skräpet finns här http://www.epa.gov/otaq/consumer/reports.htm

73 000 användare är väl ungefär så många som säljer de här skräpprodukterna, otippat att de propagerar för det då det är en del av ett pyramidspel, eller sk Multi-level marketing

http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing

Sen har du mage att påstå att jag är den ende :lol: :lol: :lol: som påstår att det här är en stor bluff, oj jag skrattar så jag får ont i magen :lol: :lol: :lol:
av bdp003
En förklaring av 4 produkterna

* MPG-CAPS™ = 1 kapsel för 50 liter
* MPG-MEGA-CAPS™ = 1 kapsel för 455-568 liter (bussar/lastbilar)
* MPG-BOOST™= samma som CAPS och MEGA-CAps fast i flytande form
* MPG-EXTreme™=tillsats när du gör oljebyte

http://www.bdpmpg.myffi.biz/uk/index.ph ... &Itemid=27

MPG-EXTreme™ is a surface metal conditioner for use wherever any conventional lubricants can be used. Unlike lubricants that simply coat the metal surface, MPG-EXTreme™ forms a molecular bond that chemically reacts with the metal compound to create a remarkably strong surface, that serves to drastically reduce friction, creating a significant reduction in heat and wear

Dessutom kommer en NY produkt som heter SulfRX,
som är en tillsats till ultralågt svavelhalitgt Diesel.
http://pdftohtml.markoer.org/pdf2html.p ... rxtest.pdf

Mvh /B
Användarvisningsbild
av Brezzz
Måste faktiskt hålla med OrsonGbg.
Alla länkar och citat som bdp003 har försökt att övertyga oss med är från FFI. Alltså inga länkar till opartiska resultat eller liknande. (S)
Bara det gör i alla fall mej väldigt skeptisk tills vidare.
av bdp003
Någon kemist där ute som, kan och vill kommentera detta i prof. Wilkinsons nobeltal:

Quote Nobelspeech:

"We should also not forget that the huge quantities of petroleum hydrocarbons processed by the oil and petrochemical industry are re-formed over platinum, platinum-rhenium or platinum-germanium supported on alumina.

In all of these processes, every single molecule, at some point in the catalytic cycle, is involved in the formation of a metal to carbon single bond. Of course, catalytic processes require that the metal to carbon bond be unstable or, more accurately, that it be labile and able readily to undergo chemical reactions..." /Late Prof. Wilkinson
av OrsonGbg
bdp003 skrev:Här är svaret på min fråga när tyska TÜV resultatet kommer.

Någon som vill översätta!

Vad jag förstår så är något på gång inom 5-6 veckor!

-------------------------------------------------------------------------------

Hallo

danke für die E-Mail.

Es ist an und für sich eine sehr sehr lange Geschichte, die ich
versuche, sehr kurz zu fassen.

Die Tests in Millbroke laufen noch. Die Labortests sind abgeschlossen
und die Tests unter Realbedingungen sollen innerhalb der nächsten 3 Woche
auch abgeschlossen sein. Ich rechne mit Ergebnissen innerhalb der nächsten
6 Wochen, wobei das nur eine persönliche Einschätzung ist.

Der TÜV in Deutschland hat das Angebot, ein Zertifikat auszustellen,
zurückgezogen da befürchtet wurde, daß man mit Werbeaussagen wirbt,
in denen zum ausdruck kommen könnte, daß der TÜV es getestet hat.

der TÜV, die Dekra und auch andere Institutionen in Deuschland
waren alle samt nicht in der Lage das Produkt zu testen.

Im Moment testet der TÜV Österreich und wir rechnen mit Ergebnissen
innerhalb der nächsten 5 Wochen.

Die ganzen Verzögerungen sind auf Fehlverhalten von einzelnen
Vertriebspartnern zurückzuführen. FFI hat sich in alle Richtungen
sehr bemüht und viel Geld dafür investiert...

Ich erwähnte diese Angelegenheit merhfach in den Präsentationen und
weise heute noch darauf hin, daß wir diese Dinger bekommen - jedoch auch,
daß wir sie nicht brauchen... unser Arbeitssystem ist nicht auf solche
Unterlagen ausgelegt (Verkaufsmappen, etc...)

Meiner Meinung nach ändern diese ganzen Tests das Geschäft gar nicht
da letztendich das eigene Produktresultat zu erfolgreichen Empfehlungen
führt - und kein Zertifikat.

Wenn man ein gutes Restaurant weiterempfehlen möchte, braucht man
auch keine Gewerbescheinkopie vom Inhaber... so viel aber nur zu
meiner ganz persönlichen Meinung.

Ich hoffe damit etwas Licht in die Sache gebracht zu haben
und verbleibe

mit freundlichen Grüßen aus dem sonnigen Florida

Martin Schranz
-----------------------------------------------
Här en kommentar från Lilliane i österrrike:

Good morning Bengt!

Test are going on – it’s not so easy, because TÜV didn’t want to test with real driven tanks. They wanted to go only 100 or 200 km in the garage, and then count it up (like you do it with statistics). So it needed a lot of dialogues between Jerry Lang and the TÜV to explain them, that MPG doesn’t make effects after 100 km ... But they definitely started with a black VW Golf TDI on Friday, 27 April, in Vienna.
Millbrook has the first results – as we heard very positiv. We are now waiting for publication.
Best regards
Lilliane

Mvh /B
Hmm Martin Schranz, vad kan det var för snubbe? Vad gör han på ett Mlm-forum???? Detta var ju onekligen märkligt :lol: :lol: :lol:

http://www.mlm-infos.com/ftopic4120.html
Användarvisningsbild
av Funk
bdp003: Det lutar nog rätt kraftigt att vi är minst två Göteborgare på den listan i alla fall...

Huruvida katalytiska processer finns eller ej råder det ingen som helst tvekan om, hur de fungerar är också väldokumenterat..

Man kan i korthet öka effektiviteten i en given ottomotor genom att:
Sänka friktionen , det gör knappast detta piller

Öka fyllnadsgraden, samma problem här

Optimera tändning och blandningsförhållande, genom bättre att ge bättre förutsättningar i form av högre oktantal, det är en möjlig effekt av diverse additiv.
Dock förutsätter det att motorn har ett så intelligent system att det låter sig göras, vilket en t.ex gammal 740 definitivt inte har. På de motorer det verkligen fungerar kan man lika gärna tanka 98oktan riskfritt.

Man kan minska leakdown, i så fall skulle medlet täta slitna delar, men för att bara sätta avlagringar på rätt ställen krävs intelligens, vilket jag starkt betvivlar finns i pillret..

Kol och sotavlagringar finns det flera produkter som skall ta hand om, även om dagens motorer inte har så stora problem med detta, så finns det flera produkter som påstås göra det, huruvida det i sig ökar effektiviteten råder det delade meningar om, sot kan t.o.m ibland täta och öka flöden då det oftast avsätts där flödet är dåligt.
Om denna tes trots det är den rådande, så skulle i så fall effekten vara noll på en ny motor...

Man kan även öka energiinnehållet i bränslet, vilket även detta verkar långsökt. Framför allt efter som förbränningen i de flesta fall trots allt är ganska bra, oavsett vad miljövännerna tycker så finns det inte så mycket mer att plocka ur bränslet i sig.

Kvarstår då ett alternativ, att de få restprodukter som trots allt finns skulle brännas till 100% med hjälp av pillret, vilket är möjligt, vi gör nästan det i katalysatorn redan.. Dock kan man ganska enkelt räkna ut att den energirest som bränns i katen inte räcker till för att öka effektiviteten med de uppgivna procentsatserna..

Har jag missat något eller klantat till det på något sätt så rätta mig gärna.

/Thomas

PS: Jag vill verkligen hitta ett undermedel, men efter hundra år av utveckling så är ottomotorn idag nära taket för vad man kan åstadkomma...
Användarvisningsbild
av Brezzz
bdp003 skrev:Någon kemist där ute som, kan och vill kommentera detta i prof. Wilkinsons nobeltal:

Quote Nobelspeech:

"We should also not forget that the huge quantities of petroleum hydrocarbons processed by the oil and petrochemical industry are re-formed over platinum, platinum-rhenium or platinum-germanium supported on alumina.

In all of these processes, every single molecule, at some point in the catalytic cycle, is involved in the formation of a metal to carbon single bond. Of course, catalytic processes require that the metal to carbon bond be unstable or, more accurately, that it be labile and able readily to undergo chemical reactions..." /Late Prof. Wilkinson
?:-/

Vart vill du komma med detta citat? Gubben e ju död och detta sa han 1973.
Personligen fattar jag inte ett smack av vad som står. Lite för teknisk engelska, dessutom är jag ingen kemist. Däremot ser jag inte att det står nåt om bensinpiller.
Nä, nu börjar jag bli lite irriterad på ditt sätt att försöka kränga piller till mindre vetande personer.
Genom att rabbla "fakta" från FFI och citat från nobelpristagare för att sälja en sak som egentligen borde vara självsäljande är enligt mej att gripa efter halmstrån.
Kan tyvärr inte heller ta dej helt seriöst som du rabblar "intern fakta"och ingående kemiska processer och samtidigt är en troende vars religion påstår att världen uppkom av en trollkarl.
Ditt sätt att hela tiden, gång på gång försöka smula sönder alla motargument med vad som står på din och dina chefers hemsida och rida på våran okunskap är aningen aggressiv om inte ett försök till hjärntvätt. Och när du sen försöker öka din trovärdighet genom att skriva att du är söndagsskolelärare då har du gått över gränsen för länge sen. Du har fortfarande inte visat något opartiskt testresultat men ändå gör du inlägg för att övertyga mej.
Visar det senare att pillret fungerar, kommer jag inte köpa av dej i alla fall.

/MVH Fredrik som bor 5 mil norr om Göteborg
av bdp003
Mer info från "neutral" oberoende sida:

http://www.fuelsaving.info/ffi.htm

p.s. det stör mig inte att lägga ut även delvis kritiska sidor.
Ger ju större trovärdighet om det även finns positivt att rapportera.
Upp med alla fakta på bordet!

Här är en positiv sida från Danmark:

Virker MPG-Cap™?

Læs hvad brugere af MPG-Caps fortæller:

17% besparelse: BMW 525tds, 1993, 297.000km Gennemsnitlig forbrug, normalt 0.89 liter pr. 10 km. Bilens forbrug ligger næsten altid lige omkring en liter på 10 km, men har aldrig ligget som nu - omkring 0,7. Efter 300km med MPG-Caps 0,77 liter pr. 10 km. Efter 700km med MPG-Caps 0,74 liter pr. 10 km.

Jeg har sågar noteret at bilen virker stærkere, motoren går mere rolig og larmer nu mindre.

Anders Persson, Ljungby

30% besparelse: Jeg kører en Seat Cordoba 1,6 GLX. Jeg kører mange kilometer hver dag og kan altid køre ca. 500 km på en tankfuld. Jeg troede ikke rigtig det ville virke og på de 2 første tankfulde fik jeg ingen besparelse, men på den tredje tankfuld kørte jeg pludselig 654 km. Det er jo helt imponerende. Min bror kører en gammel Harley der kræver bly i tanken, så han brugte flydende bly erstatning. MPG-Caps erstatter også bly, så nu har han altid "piller" i lommen og er fri for flasker.

Sanne Skov, Lunderskov.

13% besparelse: Jeg har 3 biler, men testede først min ældste bil. Det er en Volvo 240 (B-23 motor) fra 1981 der har gået 222.200 km. Normalt bruger den 1,02 liter pr. mil (10 km). Efter tredje tankfuld var forbruget 0.89 liter. En reduktion på 13%. Forleden opdagede mine kone at tanken var utæt, så resultatet er sandsynligvis bedre. Men det ved vi først når tanken bliver repareret.

Per Erik Mathisen, Tanum

21% besparelse: Mercedes 190, 2,0 (benzin), 1990, kørt 355.000 km. Den kørte rigtig dårlig og min mekaniker har aldrig kunnet finde årsagen. Motoren larmede og kunne ikke holde omdrejninger. Det var så galt at min forlovede ikke længere ville bruge bilen fordi hun ikke vidste hvor længe den ville køre. Jeg puttede 3 piller i den første tank og efter 120 km tikkede motoren som et nyt urværk. Jeg sparede desuden 12% og ligger nu på 21%. Før jeg begyndte med MPG-Caps fik jeg målt udstødning i et testcenter og igen efter to tankfulde. Det var tydeligt for manden at jeg sparede benzin. Nu bruger han også MPG-Caps.

Jesper Bentzen, Kolding

ref:
http://www.spar-benzin.dk/sparbenzin_danish.html

Trevlig tordag!

Mvh /Bengt :-)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 36