NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeHedis
Vad är det för fel på Volvo V50 D2? Har en V50 årsmodell -12 med D4162T motor, nu när det varit mellan -15 ner till -28 grader så har det kommit upp ett felmeddelande (begränsad motorprestanda). Varnings lampan för fel på partikelfiltret har även tänts. Till saken hör oxå att jag brukar använda värmaren på bilen. Men fick batteri torsk för ett par dagar sen. Fixade batteriet men problemet återstår. Så fort bilen är varm så tänds inte varningen för begränsad motorprestanda. Har även märkt att tempmätaren inte går upp i normal arbetstemperatur ibland. Bilen har gått ca: 18K och servad enligt alla intervall. Tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av fjohan82
MickeHedis skrev:Vad är det för fel på Volvo V50 D2? Har en V50 årsmodell -12 med D4162T motor, nu när det varit mellan -15 ner till -28 grader så har det kommit upp ett felmeddelande (begränsad motorprestanda). Varnings lampan för fel på partikelfiltret har även tänts. Till saken hör oxå att jag brukar använda värmaren på bilen. Men fick batteri torsk för ett par dagar sen. Fixade batteriet men problemet återstår. Så fort bilen är varm så tänds inte varningen för begränsad motorprestanda. Har även märkt att tempmätaren inte går upp i normal arbetstemperatur ibland. Bilen har gått ca: 18K och servad enligt alla intervall. Tacksam för svar.
Jag spånar fritt:
Det kan vara slang och rör tryckgivare till partikelfiltret som gör att den indikerar försämrad motorprestanda, det har jag fått byta på min med samma indikering. Det gav även felkod ECM-P200200.
Du bytte batteriet? Om det inte är bytt sen ny är det förmodligen dax för det.
Om värmaren fungerar precis som den ska är det troligen inte den som gör att det blir dålig värme. Men har du haft något problem med den kan det vara tempgivaren i den som har gett upp. Jag fick helrenovera min värmare i mellandagarna, bla hade givaren kastat in handduken.
Min har gått 17900 och är även den servad enligt alla konstens regler, men fel kommer ändå...
av MickeHedis
Har kollat upp mina felkoder dom lyder P244A00 (differentialtryck för lågt)
Och P011300( Krets Tempraturgivare 1insugsluft Hög)
Batteriet bytt så värmaren fungerar, men om jag inte änvänder den uppstår problemet.
Tack för ditt svar.

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]