Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mikael-155
Hej alla, läste lite bland trådarna och la ett inlägg på en av dem men utan resultat. Behöver ett gott råd, skrev följande..
Hej alla, har tryckt in de fyra låsstiften, men gångjärnet sitter ändå som berget, är det limmat på fabriken? Hur får man loss det gamla enklast? Har försökt bända med skruvmejlsar och stämjärn, men känns som jag är på fel spår.
Mikael
PS
Har tryckt in de fyra stiften c:a 5 mm, tyckte det kändes som ett stopp där, men skall de slås ut helt så de hamnar i karossen?
av kaffe_koppen
jo, man måste slå igenom dom helt eftersom dom låser färstet hela tiden när dom sitter där.
av Mikael-155
Ja, då var gångjärnet bytt, tack för tipsen här på forumet, det gjorde att kostnaden slutade på 80 kronor i stället för förmodligen minst det tiodubbla om jag måst lämna in bilen.
Som sagt toppenforum det här.
av Hemgårn
Mikael-155 skrev:Ja, då var gångjärnet bytt, tack för tipsen här på forumet, det gjorde att kostnaden slutade på 80 kronor i stället för förmodligen minst det tiodubbla om jag måst lämna in bilen.
Som sagt toppenforum det här.
Grattis! ;) Kul att de fortfarande går att meka lite själv med dessa bilar. Har ju själv en sån däringa V70N 02 eller om den e 03..
Användarvisningsbild
av greeeken
Oki antingen är ja blåst eller så är jag blåst.
Jag hittar inte så man kan få loss allt.
Trycka igenom vad?
Verkligen letat men hittar inte, jag är väll blind
av TomZaj
Jag tryckte in dem så mycket som det gick, de gick inte bort helt så jag använde lite muskelkraft o drog gångjärnet utåt och det gick lite trögt men det kom ut i alla fall utan några skador på bilen

//Tommy

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]