Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Bra om spolningen blivit bättre. På min tredje V70II är det fortfarande inte bra. Men funkar ok nu...

På min har de glömt ta betalt för abonnemanget så det funkar fast tre har gått och jag har inte ens blivit erbjuden att förlänga det... min kollega får varning för olåst bil, fast han sålde bilen för mer än ett halvår sen...
av andersuw
perhall skrev:På min har de glömt ta betalt för abonnemanget så det funkar fast tre har gått och jag har inte ens blivit erbjuden att förlänga det... min kollega får varning för olåst bil, fast han sålde bilen för mer än ett halvår sen...
Låter lovande. Får hoppas de fortsätter att vara glömska tills dess det blir dags för mig att börja betala om bortemot tre år. ;-)
av Petzzon
perhall skrev:
På min har de glömt ta betalt för abonnemanget så det funkar fast tre har gått och jag har inte ens blivit erbjuden att förlänga det... min kollega får varning för olåst bil, fast han sålde bilen för mer än ett halvår sen...
Men har dom inte förlängt ditt abbonemang med 1 år för allt strul som varit tidigare, så är det i alla fall för mig. Titta i appen där står det hur länge abonnemanget gäller.
av valln
patflemming skrev: Finns det nån bra sida där man kan hitta vilka lagerbilar som finns?
Ja, bytbil.com. Kryssa i Endast nya fordon.
Det gick inte att länka sökresultatet, du får fylla i sökvillkoren själv.
av perhall
Petzzon skrev:
perhall skrev:
Men har dom inte förlängt ditt abbonemang med 1 år för allt strul som varit tidigare, så är det i alla fall för mig. Titta i appen där står det hur länge abonnemanget gäller.
Jag har inte haft nåt strul med VOC och inte hört något om förlängning... slutdatum sept 16 enligt appen, bilen uttagen maj 12, förstår inte logiken, konstigt med 4 år och ett tertial som abonnemangsperiod...
Användarvisningsbild
av apersson850
Alla har haft strul med VOC, även om inte alla märkt det. Strulet låg på serversidan, så det gick inte att undvika. Därför fick alla en förlängning på abonnemanget, vare sig man ville eller ej. En del fick förlängning på originalabonnemanget. Det fick jag, för från början skulle jag få två år gratis. Strax efter ändrades det till tre år, och då fick jag ett år retroaktivt. Nu ska det upphöra i juni 2017. Jag hämtade ut bilen i juni 2011, så stoppet ligger sex år efter leverans. Två+ett år gratis först, betalat för två år och sen ett års förlängning. Blir sex, så för min stämmer det precis.
Användarvisningsbild
av Krollspell
apersson850 skrev:Alla har haft strul med VOC, även om inte alla märkt det. Strulet låg på serversidan, så det gick inte att undvika. Därför fick alla en förlängning på abonnemanget, vare sig man ville eller ej. En del fick förlängning på originalabonnemanget. Det fick jag, för från början skulle jag få två år gratis. Strax efter ändrades det till tre år, och då fick jag ett år retroaktivt. Nu ska det upphöra i juni 2017. Jag hämtade ut bilen i juni 2011, så stoppet ligger sex år efter leverans. Två+ett år gratis först, betalat för två år och sen ett års förlängning. Blir sex, så för min stämmer det precis.
Jag fick ingen förlängning på min my12. Det kom däremot ett erbjudande om förlängning, och ett bifogat inbetalningskort :-)
av mattish
AndreasThn skrev:Har både en v70 samt en og9-5 så kan jämföra och volvon är klart tystare.

Varför skulle manuell ge lägre servicekostnader? Finns koppling att byta där tex? Lite lägre bränslekostnad lär det dock ge.
I Powershiften finns det också ett kopplingspaket och svänghjul som kan behöva bytas, dessutom oljebyte var 8000 mil.
En automatlåda kan också bete sig väldigt märkligt, ett beteende du sällan kan få på en manuell om du inte är dålig på att växla eller växellådan trasig.
Desmodue skrev:Om du kör taxi ska du byta olja i automaten, annars inte. Min förra bil gick 24 000 mil och växlade hur fint som helst. V70 2.4D.

Emblemets klistermärke byter du ju enkelt, finns till och med i USA för en mycket billig peng och sitter bättre än originalet, inte mycket att bry sig om om du köper en bil för 200 000.
Fel, i Powershiften ska man byta olja med 8000-mila intervaller! Precis som vilken dubbelkopplingslåda som helst.
Senast redigerad av 1 mattish, redigerad totalt 0 gånger.
av patflemming
Ja det var den infon jag fick från Bilia också, att oljan i lådan ska bytas med 8000 mils intervall, därav min önskan att köra manuellt plus att jag känner mig mer som Ari Vatanen när man kör man kontra aut.

Har hittat en Classic Sport D3 för typ 332000 men jag tycker fortfarande det är mkt pengar. Jag skulle vilja ner betydligt i pris på detta typ helst under 300´och det lär väl knappast hända.
av Murdoc12
patflemming skrev:En annan helt sjuk sak jag kom på som jag måste kolla med er på forumet. Om jag köper en bil med vämare som har Volvo on Call så säger dom på VOC supporten att man kan inte starta denna värmare om inte jag har VOC abbonnemanget som ligger på 1375:- per år. Jag kanske inte ens kan starta den manuellt ute i bilen ens, bara om värmaren har det som tillägg. Det är ju fan i mig helt horribelt om det stämmer. Det betyder ju att hela värmaren blir helt värdelös om inte jag år efter år pröjsar till Volvo. Där sjönk VOC rejält i mina ögon.

Enda sättet att få reda på om bilen manuell start av värmare är att ringa VOC och ge dem reg nummer på varje tilltänkt objekt. Eller prata med försäljaren av varje bil men jag är inte helt säker på att dom ens vet det själva alltid.
Innan jag köpte min nuvarande bil tänkte jag på ny teknik som jag skulle vilja ha. Tex VOC, att det vore skönt att kunna fjärrstarta osv.
Blev rätt förvånad att tjänsten kostar överhuvudtaget, ett jäkla överpris dessutom.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]

Nu är jag inne på min andra lån[…]

Läste på Facebook att erbjudandet skul[…]

Två olika bränslefilter till v50?

I VIDA så finns det två olika part num[…]