Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Så då har jag bytt den bakre sonden nu idag allt gick bra som tur :D. Det var en viss skillnad på sonderna den nya sonden ser mer seriös ut än vad den gamla gjorde.

Detta är den gamla sonden som jag köpte av skruvat förra året den här tiden. Den kändes väldigt tunn kablaget är jättelångt och själva sonden ser annorlunda ut.
Bild

Detta är en bild på den nya sonden som jag monterade idag. Den känns mer seriös kablaget räckte ända fram hade ungefär en decimeter kabel tillgodo. Får som sagt det intrycket när jag kollar på dom att denna senaste sonden känns mer rejäl mer påkostad. Har fått denbna på garanti av skruvat eller ja tillsvidare nu vill dom ha den gamla sonden och undersöka den om det är något fel på den eller ej. Undrar hur dom utför undersökningen på den?
Bild
Bonden1989 skrev:Den nya ser ju hundra gånger bättre ut än den gamla! Ok, nu är ju den gamla rätt så skitig och så, men det ser man ju att de är helt olika.
Kanske bara är fotot, men den nya sonden ser lite längre ut än den gamla också...
Ja den nya sonden är lite längre bara någon millimeter.
Det kanske har varit många klagomål på den gamla sonden till skruvat så att dom har varit tvungna att byta leverantör ?:-/ iaf dom har höjt sonden med 200kr från förra året den här tiden så antar att det är en annan leverantör. Om jag inte missminner mig så tror jag att den gamla sonden kom förpackad i någon plastpåse bara ingen kartong med vem som är leverantör.
Nu har jag kört ungefär 21mil sen i lördags då jag byte sonden och allt är ok än så länge ingen lampa som lyser iaf :)

Imorse vart jag fundersam när jag startade bilen. Oljelampan slocknade inte :shock: direkt utan tog en sisådär 2-3sekunder efter start innan den slocknade har inte varit så förut gissar på det kalla vädret (-20) spelar in på olja har ju 5-40. Kompisen har 10-40 och det vart nästan så att oljan vart trådig när man drog upp stickan det känns inte så bra. Ska iaf ta och kolla oljenivån imorgon så att allt står rätt till där.
av SubMarine
Jag noterade på min bil att oljetrycket började ta längre och längre tid på sig att bygga upp efter start. Vid det tillfället började jag närma mig 1500 mil sedan senaste oljebytet. Efter byte av oljan och filter så byggdes trycket mycket snabbare. När bytte du olja sist?
Användarvisningsbild
av Bonden1989
Vad bra att det verkat lösa sig med lambdasonden. :wink:

Ja, det tar lite längre tid med oljan, när det är kallt och den är tjock.
Såg själv när jag fyllde på kedjeolja i motorsågen igår. Den var jäkligt tjock, så man fick köra igång sågen lite sakta annars nöp svärdet direkt! :roll:
Traktorn med sin 15-40 olja kan också vara rätt så seg på att komma igång på morgonen...
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jodå, det kan allt ta en stund extra under dessa trista månader att få upp trycket. Har hänt att även min V70 har tagit lite extra tid på sig innan lampan slocknat, och jag kör också med 5w-40 i min.
Sen finns det ju givetvis saker som kan göra saken värre, t ex en redan geggig oljesil, förträngda oljekanaler osv osv.
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 252

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]