Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Jag har bytt Larmdioden på samtliga mina volvosar, löder bort dioden som har 2 ben.
Dit med den nya (alltid Blå). Köper dom på Claes Ohlson för några tior, påse med 3 st senast.
Men dock inte på så ny bil som du har.
Jag har gjort detta på P2orna.
Användarvisningsbild
av wissel
Henkek skrev:Hur får man bort locket som dioden sitter i tänkte byta den till en blå och matas den me 12v? Jag har en v70 -12
Du kan inte "mata" den med 12 v. den sitter monterad i ett litet kretskort och är betydligt mera sofistikerad än så..
sök på " Byta Larmdiod" så hittar du det du söker...
Användarvisningsbild
av wissel
Henkek skrev:Okej. Tackar! Nej varför ska de va enkelt för :)
Ta det försiktigt, sitter även en ljussensor där som styr din AC vid starkt solsken.....
många finesser på ett järnspett.
Ta en liiten mejsel o sätt den i framkanten av "kupan" tryck den bakåt så får du loss den utan bekymmer..... :P
av andersuw
wissel skrev:
Henkek skrev:Okej. Tackar! Nej varför ska de va enkelt för :)
Ta det försiktigt, sitter även en ljussensor där som styr din AC vid starkt solsken.....
många finesser på ett järnspett.
Ta en liiten mejsel o sätt den i framkanten av "kupan" tryck den bakåt så får du loss den utan bekymmer..... :P
Ännu hellre ett "fiskben" (P-mejsel, gjord i plast). Då blir det inga märken. Lätt hänt annars.

6000 mån känns bra månadspris f&o[…]

Jag fick information om att intervall oljebytet p&[…]

Styrservo V70 2010

Det finns en tryckgivare på servon som g&ari[…]

Hur långt kommer man med en hybrid som har […]