Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Kommer inte ihåg. Biltemas kostar bara 249 kr för ett par. ¨¨

För övrigt är det onödigt med mega-terrängförmåga. För blir det snöstorm så är ändå backen upp till skidorten igenproppad med 300 normala bilar och du kommer inte en meter med din geländewagen i alla fall.
av jwiss
Då jag åker uppåt brukar det vara efter-katastrofen-tomt på vägarna :)
TüV-testningen kan vara bra att ha om man är i Österrike ibland.
Volvo köper ju RüD och lägger på 1500:- :)
av mooos73
Sverige är avlångt, tycker inte det är fel att diskutera hur man rustar sig för fjällresan. Jag vet inte hur det ser ut i Dalafjällen men har i Västerbotten kan polisen eller en bärgare vara 3-4 timmar bort om det vill sig illa. Det är i regel 10 mil mellan varje större samhälle och därimellan skog, mörker, kyla och snö så man ska inte tillförlita sig på att "någon annan" står bakom nästa krök och väntar på att få hjälpa dig.

När jag själv åkte till fjällstugan på annandagen mötte jag färre än 10 bilar på 30 mil så "själv är bäste dräng"!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Det är ju rätt stor skillnad att köra ut i obyggden där det inte finns en människa och du inte möter en bil på 30 mil Och att ligga i det oändliga lämmeltåget av tusentals stockholmare som ligger i en lång bilkö som ska upp till Åre över påsk.

Man kan ju anpassa sig efter vad man tänker hitte på....
PaNi skrev:En sådan här kanske? Bilir mörkt tidigt på fjället så här års, lätt att bli stående bakom ett krön.

http://www.mekonomen.se/bil/tillbehor/b ... eRunner.se
Har en sådan och den är kanonbra, magnet på undersidan med så den kan fästas lite hur som på karossen eller bara läggas på marken. Köpte min på Volvo då de hade kampanj, en till mig o en till farsan.

Kolla batterierna ibland bara, min hade gått igång när jag stuvade om den så den hade laddat ur

Testade att ladda när bilen hade stått […]

Oljebyte fyrhjulsdrift Haldex

Å andra sidan så lär man uppt&aum[…]

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]