Moderator: Moderatorer

Besiktat V70in första gången idag på YBB (Ystad bil besiktning)
Gick rakt igenom med snart 11000 mil på mätaren.
Nästa gång blir 2018
svartakrukan skrev:Jag har härjat, grinat och slitit som ett djur utan framgång...

Har en v70 t5 års 00 som har dålig tomgång samt avgasrengöringssystemet har tänts i panelen..

har gjort ett flertal åtgärder utan någon framgång..

Jag har gjort följande idag:

Bytt bränslefilter

kollat alla tändstift

kollat alla tändspolar

kollat efter eventuellt slang läckage utan framgång

Bytt VVT-Enhet

Kollat samtliga spridare..

Har du tips... skriv gärna ett PM till mig
MVH
//Svartakrukan
Gasspjället?
Fick tillbaka bilen efter en vecka hos Volvo då de hade fixat en parkeringsskada (självklart från en smitare) och även utfört en anpassad basservice.
Bara en mindre skada i fronten, men de lackerade om hela framskärmen och bytte ut grillen och alla övriga detaljer så resultatet var ju minst sagt över förväntningarna :-)-)

http://imgur.com/a/yrTmq
yllydan skrev:Fick tillbaka bilen efter en vecka hos Volvo då de hade fixat en parkeringsskada (självklart från en smitare) och även utfört en anpassad basservice.
Bara en mindre skada i fronten, men de lackerade om hela framskärmen och bytte ut grillen och alla övriga detaljer så resultatet var ju minst sagt över förväntningarna :-)-)

Snyggt!
Den där fronten är Volvos absolut snyggaste! :-)-)
yllydan skrev:Fick tillbaka bilen efter en vecka hos Volvo då de hade fixat en parkeringsskada (självklart från en smitare) och även utfört en anpassad basservice.

Galet snygg bil!! Det där är klart drömbilen utav volvos! Nya faceliftade fronten är så otroligt mycket snyggare än den gamla!
Har bara åkt fram och tillbaka till jobbet hela veckan så var ute och tog en längre sväng på förmiddagen idag så bilen fick gå riktigt varm. Avslutade med att handla lite, mycket tacksam över hur snöröjarna har gjort en parkeringsficka åt mig bland snöhögarna ;)

Bild
Snöade lite inatt

Bild
palmqvist skrev:Snöade lite inatt
Koppla på pulkan där bak så kommer jag strax :)
Får gärna snöa lite här med.
Körde sambon till jobbet, -21°C imorse men det blev lite mildare mellan Nora och Frövi. Lyckades växla innan ja tog bilden och indikeringen ville aldrig försvinna. Bilen la sedan i sjuan.
Bild

Inga problem att spola vindrutan i -19°C när värmetrådarna är på.
Svängde förbi konditoriet på vägen hem och köpte en semmelwrap :wink:
Monterade på feltemas lasthållare och skidhållare idag. Funkade faktiskt över förväntan. Än så länge. Och vackert är det inte :lol:

Bild

Blev även lite mer besviken än jag borde när jag missade 111111 :(

Bild
  • 1
  • 499
  • 500
  • 501
  • 502
  • 503
  • 1912
P0171

Hej! V50 2,4 2005 Jag har fått felkoden P017[…]