Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Kanske bara finns kvar på skinnstolarna?

Belyst knopp fanns väl bara första året, eller kanske andra också?

I övrigt är det ju rätt vanligt att volvo börjat snåla in på småsaker efter att en modell levt 3-4år.
Användarvisningsbild
av Funk
Om du inte har handtaget, då är det väl bara att pilla bort täckbrickorna och sätta dit glasögonhållare? Eller har du det bara helt slätt där?
Det är helt slätt..
Kanske bara finns kvar på skinnstolarna?
Jag har Summum där skinn är standard.
Står även att det är kylt handskfack på min. Men det får man väl se när den kommer då
Tydligen togs det bort V46, så troligen inte då..

Dessutom upptäckte jag att man tyvärr tagit bort valbar PTY på vanlig radio, så min favorit NEWS är numera historia om man inte valt till DAB-radio.

Man får väl ge lite beröm också för att balansera upp..
På plussidan är internetuppkoppling med enkel kartfunktion kalas, och mediaspelaren har fått lite annorlunda och bättre funktioner.
Positivt är också att VEA D3 i praktiken verkar dra mindre bränsle än den gamla D2. Att den går bättre är ju en självklarhet..
Bilen i sig verkar dessutom väl ihopskruvad och har mindre oljud än den gamla som fick åka till verkstaden direkt efter leverans för att ta bort lite vibrationer i dörrarna då man spelade högt. Ett problem som faktiskt återkom.
Backkameran verkar vara uppdaterad och fungerar bättre i mörker än den förra.

/Thomas
Användarvisningsbild
av MartinS
F-n, kylning av handskfacket saknas på min med, tillverkad någon gång kring månadskiftet nov/dec.

Fast internetkartor var ju något som jag inte visste jag skulle få, men ändå fick, och det uppskattar jag mer än ett kylt handskfack, så jag är rätt nöjd ändå:)

Hur man kan förresten se vilken vecka ens bil är tillverkad?
av AramisKD
Nu när jag kollar på nätet på min bil står det faktiskt inget om belyst växelspaksknopp, men det står fortfarande kylt handskfack. Bryr mig personligen inte om någon av de två grejerna men skumt att det skiljer sig åt.
av frbo
AramisKD skrev:Står även att det är kylt handskfack på min. Men det får man väl se när den kommer då
Funk skrev:Tydligen togs det bort V46, så troligen inte då..
MartinS skrev:F-n, kylning av handskfacket saknas på min med, tillverkad någon gång kring månadskiftet nov/dec.
pt96hni skrev:Min är tillverkad 201508 och saknar kylt handskfack :-(
Min är också tillverkad 201508 och saknar kylt handskfack. Fick informationen av säljaren att det skulle ingå och han kollade upp det med Volvo efteråt. Det utgick i årsmodell 2016, så jag tror ingen 2016 V40 har kylt handskfack.
Fick inte ens någon kompensation, vilket jag tycker är riktigt dåligt... Det är en ganska smart finess att ha på sommaren.
Användarvisningsbild
av MartinS
På orderbekräftelsen till min V40CC Momentum BE står det inget om kylt handskfack iallafall.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Lawsuit!

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]

Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]