Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av andy78
DayDreamer skrev:Biltemas bromsok är av märket ATE tror även att om du går till Volvo och köper ett original ok så är det ATE som tillverkar dom oken det har jag iaf hört så kan inte med säkerhet säga det.

Hur vet du det, står det ATE på dem?
Användarvisningsbild
av Nexus
Biltemas fungerar lika bra som annat skit. Har runt om på v70..på främre oken fick jag byta damasker efter 2 år då de var trasiga men det var ju en kostnad på någon 100 lapp. Bakre är orörda och fortfarande hela efter flertalet år. Köpte drivknutsdamask på ad bildelar trasig efter 1 år. Det är normalt fick jag till svar ingen garanti där inte... Har köpt Bromsok på mekonomen som kärvar inom 1 år.. Har krängningshämmar stag från biltema fungerar utmärkt och gummina hela efter flera år. Så anser inte kvaliten är mera ojämn på biltema än andra tillbehörsfirmor...

Jobbarkompisen skulle tjäna pengar och beställde stötdämpare bak till sin mitzu galant på mr auto. De var som tändstickor jämfört med original. Damasker,genomslagsgummi passade inte så bra gick det... :roll:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
andy78 skrev:
DayDreamer skrev:Biltemas bromsok är av märket ATE tror även att om du går till Volvo och köper ett original ok så är det ATE som tillverkar dom oken det har jag iaf hört så kan inte med säkerhet säga det.

Hur vet du det, står det ATE på dem?
Skrev ju det att jag inte vet säkert :roll: kompisen sa att det var så har inte själv kollat om det står ATE på bromsoken :)

Har ju ATE skivor och belägg fram och dom fungerar klockrent inget skrikande när man bromsar och dom bromsar som dom ska är helnöjd med dom, gav inte mer än 699kr för skivor och belägg.
av Yaniz
Jag har bromsok från TRW runtom på min 940 från denna tyska webbutik http://www.autoteilemann.de/teilekatalo ... rder=price

Pris från ca: 71 EUR eller ca: 660 kr.

Är du händig så kan du där beställa reparationssatser och fixa till oket själv. Jag köper ALLT till min 940 -92 med drygt 35.000 mil på mätaren och till min V70 från denna tyska webbutik. Frakten ligger på 13 EUR (120 kr), om jag inte minns fel.

Leverans från lagd order till din dörr tar ca: 5 dagar.
Användarvisningsbild
av erikn
Jag har kört Biltemas och är nöjd på mina 940 jag haft. Skönt att slippa greja med deposition som hos Volvo-handlare.
Volvo on call

Har en Xc90 2015 som larmar på voc. Hade den[…]

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]