Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av crstonetto
Ja det blir åka tillbaka i morgon och visa upp filmerna jag har för bilen har jag ingen möjlighet att få med mig eftersom jag har bilburen tjänst och har en servicebil i tjänsten. Hoppas det räcker med filmen och att dom ej krånglar..tack för allas svar och jag lovar uppdatera vad som händer i ärendet.
av bjorn_and
apersson850 skrev:Den typen av bandning vid hög förstärkning är något som många digitala bildsensorer lider av. Även i systemkameror som kostar flera gånger mer än backkameran, trots att de inte ska installeras någonstans. Att linjerna inte blir raka i backkameran (det blir de i systemkameror) beror på att backkameran är försedd med ett fisheyeobjektiv, där bilden sedan rätas upp med hjälp av datoriserad bildbehandling. Då blir bandningen krokig som en konsekvens av detta.

Fenomenet kommer att försvinna när det är ljusare ute, men när det är mörkt är det inte bättre än så.
Samma på min. MY13.
Användarvisningsbild
av Hanzon
Jag har inte heller de störningarna, har bilen i garage hemma och parkerar alltid i mörker och min uppfattning är att det är bra bildkvalité.
Användarvisningsbild
av daSea
Återkoppla gärna här om/när du får svar... går i tankar om att låta eftermontera backkamera på min bil och är kvaliteten inte bättre än så där så får det vara...
Användarvisningsbild
av gooose
from åm 15 tror jag det är så blir bilder väsentligt bättre Som en kund till mej sa Nu är det HD kvalitet på bilden han bytte från åm 13 till en 16

Det är skillnad på bilden på en åm12 och en 16 har för mej att det även är så på åm 15
Men som det ser ut på din har det inte gjort på min 08 eller 12 den blir ju sämre när det är mörkt men inte flimrande på det sättet
Kollar i morgon hur den är och när den "nya" skärpan på bilden inträdde

//Gooose
av perhall
11 000 är dyrt för en backkamera, då ska det funger felfritt. Min i Audin kostade 5500-rabatt och fungerar mycket bättre även i mörker (troligen ungefär som i en MY16 XC70...). Åk tillbaka!

Jag fick information om att intervall oljebytet p&[…]

Styrservo V70 2010

Det finns en tryckgivare på servon som g&ari[…]

Hur långt kommer man med en hybrid som har […]

Ser att du har en 2021, och då har du bara &[…]