Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mauros
Igår var jag och hämtade min nya V60, körde hem glad och nöjd.
Idag när jag går ut i garaget, öppnar bile med fjärrkontrollen, startar kör ut ur garaget, skall då öppna dörren för att gå ut och stänga porten, då går det inte att öppna dörren inifrån?????? Någon som varit om detta fenomen tidigare?
Gärna tips på lösning, eller skall man åka tillbaka till Volvohandlaren, och vara lite sur??? :(
Användarvisningsbild
av sony
Kan du öppna dörren med ytterhandtaget men inte med innerhandtaget?
Användarvisningsbild
av sony
Det som hände är att vajern till innredörröppnare hoppat av. Det borde inte hända men kan hända om man slår igen dörren ganska hårt tex. eller om den inte satt riktigt 100% kopplad från början. Inget stort fel går att åtgärda på 10min.
Användarvisningsbild
av Mauros
Tack för tipset, tror att det kan vara som du säger, eftersom allt fungerade klockrent igår.
Får väl ta kontakt med Volvohandlaren under morgondagen, och boka tid.
Användarvisningsbild
av Mauros
Idag var jag hos volvohandlaren med bilen, det visade sig att vajern inte hade "hoppat av".
Felet var tydligen att det läckt in vatten i låskistan!!! :roll:
och det hade frusit, men teknikern som hade bilen, tyckte att den kistan skall bytas, då bilen är så ny.
Hämtade bilen under senare eftermiddagen, och nu fungerar allt klockrent.
Härligt med hjälpsamma servicetekniker, självklart gick allt på "nybilsgarantin"

Det säljs i princip inga fyrhjulsdrivna diese[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]

Så här i efterhand hade jag aldrig k&ou[…]