Kort rapport efter den nya GSM modulen.
Fungerar kanon på första testet.
Fördelen med denna är att man kunde programmera vilka nummer som modulen ska godkänna innan den aktiveras.
Rätt användarvänligt faktiskt, man fick ett SMS bekräftelse när en inställning ändrades samt när den öppnade/stängde reläet.
Stängde sen av SMS notifieringar för att spara på kontantkortet.
För att Aktivera / Slå igång värmaren så ringer jag upp modulen, den svarar och sen låter som att det är upptaget. Då är den igång. Sen ringer jag igen för att stänga av den. (SMS notifiering av/på finns om man nu vill ha det)
Det går även att skicka SMS koder till den för själva on/off men genom att ringa så vet man om man har kommit fram eller inte.
Default läge för reläet är 0.5sec på. så ändra det enl manualen. Dvs när du ringer så slås den på 0.5 sec.
Just nu har jag det på 998 sec (ca 16 min) För kort kanske? (alt är att den är på tillsvidare tills man ringer igen/SMS off)
Själva inkoppling gjorde jag enligt RCP installations manualen (Fig 8 ) och kopplade in i NO samt COM ingångarna på modulen. För strömmen så tjuvkopplade jag mig i PlugnPlay kabeln (+-) med en sockerbit.
http://www.ebay.co.uk/itm/172054939347? ... EBIDX%3AIT