Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

OBD2. Vad säjer ni här på forumet om OBD2 ELM327 trådlös WIFI bildiagnostik verktyg.Finns fler typer på tradera.Är det något att tänka på?
För man kan väl ställa till en ordentlig röra i elsystemet om man är oförsiktig.Hur mycket kan man släcka av felkoder. Ändra exempelvis varselljus att dom inte lyser samtidigt med halvljus(exempel) Som på min S80 2000 årsmodell lyser airbaglampan. Allt ok på morron men när jag åkte från jobbet lös den ilsket och texten "SRSairbag serv omgående" lös i teckenfönstret. Bytte lampor i värmepanelen utan att lyfta minus kan det ha med det hela att skaffa så det bara är för meken på rejmes att släcka den. För har inte varit med om att airbagen bara står och pajar under dagen. Har frågat på annat håll och fått svaret att det bara är att släcka. Tänkte det att det var mer erfarna på det här forumet.
Någon större röra tror jag inte du kan ställa till med. Men den felkodsläsare du nämner är såvitt jag vet inte specialanpassad för Volvobilar. Det innebär att den bara klarar att läsa vissa koder, inte alla, och dessutom levererar dem i en generisk form som gör dem svårare att uttolka. VIDA/DiCE är ett mycket bättre alternativ.

När det gäller ditt akuta problem är det fullt tänkbart att det orsakats av att du kopplat bort CCM utan att lägga av batterikabel först. Dock verkar det lite mystiskt att meddelanden/varningslampa inte dök upp på en gång utan först lite senare. I vilket fall skulle jag börja med att radera felkoderna och se om de återkommer innan jag gick vidare.
radioten skrev:OBD2. Vad säjer ni här på forumet om OBD2 ELM327 trådlös WIFI bildiagnostik verktyg.Finns fler typer på tradera.Är det något att tänka på?
För man kan väl ställa till en ordentlig röra i elsystemet om man är oförsiktig.Hur mycket kan man släcka av felkoder. Ändra exempelvis varselljus att dom inte lyser samtidigt med halvljus(exempel) Som på min S80 2000 årsmodell lyser airbaglampan. Allt ok på morron men när jag åkte från jobbet lös den ilsket och texten "SRSairbag serv omgående" lös i teckenfönstret. Bytte lampor i värmepanelen utan att lyfta minus kan det ha med det hela att skaffa så det bara är för meken på rejmes att släcka den. För har inte varit med om att airbagen bara står och pajar under dagen. Har frågat på annat håll och fått svaret att det bara är att släcka. Tänkte det att det var mer erfarna på det här forumet.
Du kommer INTE kunna släcka SRS kod med ELM327.
För det behöver VIDA eller en ppc dosa för det.
Har du EXTREM otur så kan nån airbag pajat .
Om de inte är nått fel så kommer du kunna släcka den.

Nu hittade jag ställmotorn och länkarmen[…]

Ingen internetanslutning via SIM

Jag stoppade in ett splitter nytt SIM-kort till et[…]

Carplay Trådlös adapter

v @XRay89 , Blev ingen tull sist jag beställd[…]

LED ramp och XBB dongle

Nu har min bil varit in till Innoware Development […]