- lör 16 jan 2016, 21:31
har problem med värmen i en v70 -98 och behöver lite nya ide'er, lite värme finns men inte den där bastuvärmen man gärna vill ha nu när det är ordentligt kallt trots att vredet står på max och fläkten blåser fullt. fått felkod på: kupetempsensor aspireringsfläkt felaktig signal. Jag tog ur fläkten och gjorde rent, trådarna ser hela ut men fläkten snurrar inte, även provat med en annan fläkt som inte heller snurrar. jag ska mäta upp strömmen fram till fläkten imorgon men någon kanske har en ide' redan nu om vad felet kan vara till att den inte snurrar?
Värmeproblemet har jag gått på med att byta termostat (volvo original), rensat och spolat kylsystemet och där med bytt kylvätska. värme finns på alla slangar, lite olika temp på ingående och utgående från värmeväxlaren. jag hade en felkod på att kylvätsketemp sensor hade felaktig signal men den felkoden har inte kommit tillbaka efter tre månaders användning, har den sensorn något med kupe'tempen att göra?
Värmeproblemet har jag gått på med att byta termostat (volvo original), rensat och spolat kylsystemet och där med bytt kylvätska. värme finns på alla slangar, lite olika temp på ingående och utgående från värmeväxlaren. jag hade en felkod på att kylvätsketemp sensor hade felaktig signal men den felkoden har inte kommit tillbaka efter tre månaders användning, har den sensorn något med kupe'tempen att göra?
Senast redigerad av 1 Lillemannen, redigerad totalt 0 gånger.