Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lundinanders
Hej! Har en volvo 760 turbo-90 årsmodell med en b230ft och bosch lh 2,4 som jag har garagerat sedan några år tillbaka och idag när jag skulle flytta den är den helt utan gnista, till saken hör att det är nytt fördelarlock,rotor,kablar,stift. Har kört den för cirka en månad sen utan problem, får inga felkoder via diagnos uttaget samt att det är en ny "impulsgivare" och prov mätte den för säkerhets skull och fick fram 179ohm mellan stift 1 och 2 provade även att byta tändspole men det hjälpte inte heller och det var spänning fram till spolen också, hade detta problem i somras också att sen plötsligt var helt död, då hade jag lös plasten under handsfacket och rörde på reläna och då hoppade den igång men det funkade inte idag, så ifall någon vänlig själ har något förslag så kom gärna med det!

Mvh Anders
av lundinanders
Nu har jag varit och rotat på vänster sida om förar platsen typ där man öppnar huven, sitter ju en box dära är det bränsle eller tänd boxen? Så den hoppade igång efter det men går riktigt lurvigt och den ger felkod 4-1-3 på uttag 6 som är egr temperatur givaren. Några förslag?
Vårda v90 2025

Som Erik skrev, underredsbehandling skulle jag s&a[…]

Stänga av rörelsesensorn permanent?

Går det stänga av denna permanent? Ha[…]

Död instrumentering och klima

Hej Har en V70 -07 som nu på semestern gick[…]

Volvo on call

Har en Xc90 2015 som larmar på voc. Hade den[…]