Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av crstonetto
Hej,

Har haft min Volvo xc70 2012 D5 inne på Bilia och passade samtidigt på att låta dem montera back kamera och hämtade bilen igår em och det vart så jäktigt så hann inte prova den ordentligt men när jag kom hem och skulle så såg det ut så här på skärmen:
20160115_181041.jpg

Skal det se ut så på kvällen?
Mvh crsronetto
av Daniel73
Gör rent linsen.....
av crstonetto
Hej och tack för era svar. tyvärr är jag novis på detta att lägga ut bilder och filmer här men bilden gjorde sig ej rätt. Det som är problemet är att jag har störningar på skärmen som en massa vågiga streck som ibland knappt syns alls och ibland är så mycket så man knappt ser ordentligt.
Jag la upp 2 filmer på youtube som jag länkar till här och hoppas det funkar och att någon kan se vad jag menar:

Mvh crstonetto
Användarvisningsbild
av Krollspell
crstonetto skrev:Hej och tack för era svar. tyvärr är jag novis på detta att lägga ut bilder och filmer här men bilden gjorde sig ej rätt. Det som är problemet är att jag har störningar på skärmen som en massa vågiga streck som ibland knappt syns alls och ibland är så mycket så man knappt ser ordentligt.
Jag la upp 2 filmer på youtube som jag länkar till här och hoppas det funkar och att någon kan se vad jag menar:

Mvh crstonetto
Åk tillbaka till verkstaden, så ska det INTE se ut.
av crstonetto
krollspell: Tack för ditt svar. Ja det får jag lov att göra för detta känns ej ok när man betalat nästan 11000:- för kalaset. Jobbigt bara för jag har så svårt att komma loss och förra gången fick jag ta ledigt för att kunna lämna in den samt hämta.
Du har ingen aning vad det kan vara?
Användarvisningsbild
av Krollspell
crstonetto skrev:krollspell: Tack för ditt svar. Ja det får jag lov att göra för detta känns ej ok när man betalat nästan 11000:- för kalaset. Jobbigt bara för jag har så svårt att komma loss och förra gången fick jag ta ledigt för att kunna lämna in den samt hämta.
Du har ingen aning vad det kan vara?
Nej tyvärr, men ser ut som någon form av störning, elkabel, jordfel osv. Det bör vara lätt att fixa till på en Volvoverkstad.

Sen håller jag med, trist och alltid lika bökigt när man ska lämna/hämta bilen och i detta fallet helt i onödan.
Användarvisningsbild
av apersson850
Den typen av bandning vid hög förstärkning är något som många digitala bildsensorer lider av. Även i systemkameror som kostar flera gånger mer än backkameran, trots att de inte ska installeras någonstans. Att linjerna inte blir raka i backkameran (det blir de i systemkameror) beror på att backkameran är försedd med ett fisheyeobjektiv, där bilden sedan rätas upp med hjälp av datoriserad bildbehandling. Då blir bandningen krokig som en konsekvens av detta.

Fenomenet kommer att försvinna när det är ljusare ute, men när det är mörkt är det inte bättre än så.
Användarvisningsbild
av Krollspell
apersson850 skrev:Den typen av bandning vid hög förstärkning är något som många digitala bildsensorer lider av. Även i systemkameror som kostar flera gånger mer än backkameran, trots att de inte ska installeras någonstans. Att linjerna inte blir raka i backkameran (det blir de i systemkameror) beror på att backkameran är försedd med ett fisheyeobjektiv, där bilden sedan rätas upp med hjälp av datoriserad bildbehandling. Då blir bandningen krokig som en konsekvens av detta.

Fenomenet kommer att försvinna när det är ljusare ute, men när det är mörkt är det inte bättre än så.
Jag har dock aldrig haft de "ränder" som crstonetto råkat ut för. Något måste vara fel isf.
av Daniel73
Krollspell skrev:
apersson850 skrev:Den typen av bandning vid hög förstärkning är något som många digitala bildsensorer lider av. Även i systemkameror som kostar flera gånger mer än backkameran, trots att de inte ska installeras någonstans. Att linjerna inte blir raka i backkameran (det blir de i systemkameror) beror på att backkameran är försedd med ett fisheyeobjektiv, där bilden sedan rätas upp med hjälp av datoriserad bildbehandling. Då blir bandningen krokig som en konsekvens av detta.

Jag har dock aldrig haft de "ränder" som crstonetto råkat ut för. Något måste vara fel isf.
Jag har inte heller dom problemen.
Styrservo V70 2010

Det finns en tryckgivare på servon som g&ari[…]

Hur långt kommer man med en hybrid som har […]

Ser att du har en 2021, och då har du bara &[…]

Oljebyte fyrhjulsdrift Haldex

Å andra sidan så lär man uppt&aum[…]