NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rennod
Har ett mystiskt fel på dieselvärmaren går ej att direktstarta eller ställa timern. Så fort jag slår på direktstart så slår den av, nytt batteri. Samma gäller då jag vill ställa in på tid jag slår på och datorn av efter nån sekund. Då jag kör bilen och det är kallt fungerar värmaren. Verkligen mysko displayen ser ut att gå i slowmotion på nå vis.Någon påstod att det var dåligt batteri så köpte nytt i går laddade det fullt inatt men som sagt var gick inte och starta eller e ställa timer. Är det någon som har en aning om vad det kan vara.
av dieselputte
Prova att lägga av pluspolens anslutning vid batteriet i en halvtimme (då nollställs vissa larm) , anslut den igen och prova direktstart. Mät spänningen mellan plus och minuspolen samtidigt som du aktiverar direktstart , någon måste hjälpa dig.

Ligger spänningen kvar över 12 V utan att värmaren startar så kan du ha problem med styrenheten, speciellt om värmaren startar automatiskt och går utan problem när motorn går. Kan även vara kablaget till värmaren som är lite halvkasst så du får tillräckligt spänningsfall för att den inte skall kunna starta via batteri. När motorn är igång har du i regel 2 till 2,5 V högre spänning som då räcker för att starta värmaren.

Har funnit mikrobrytare som kan passa. Men de ser […]

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

Saknar Android Auto

Den ska passa. Jag pratade även med Volvo sup[…]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]