Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RobertHalmstad
Hur länge kommer man kunna köpa/beställa en V70 Classic tro?

Min tjänstebil ska egentligen bytas i april nästa år, men vill nog hellre ha en Classic än en ny V70. Att det inte kommer finnas Classic kvar i April nästa år förstår jag dock.
av Volvo_S60
Tror att den sista V70N som tillverkades i Sverige rullade av banan för någon vecka sedan. Vet dock inte hur länge dom kommer fortsätta i Gent?
av RobertHalmstad
Volvo_S60 skrev:Tror att den sista V70N som tillverkades i Sverige rullade av banan för någon vecka sedan. Vet dock inte hur länge dom kommer fortsätta i Gent?
Varför går det då att speca en Classic i Volvos byggbil som uppdaterades igår? Verkar inte logiskt..
Användarvisningsbild
av VolvoB20
RobertHalmstad skrev:
Volvo_S60 skrev:Tror att den sista V70N som tillverkades i Sverige rullade av banan för någon vecka sedan. Vet dock inte hur länge dom kommer fortsätta i Gent?
Varför går det då att speca en Classic i Volvos byggbil som uppdaterades igår? Verkar inte logiskt..
Därför att bilar gjorda i Gent skeppas till Svedala....
av RobertHalmstad
VolvoB20 skrev:
RobertHalmstad skrev:
Okej, visste inte att man tillverkade V70 där med :oops: Men när ska dom sluta då?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
RobertHalmstad skrev:
VolvoB20 skrev:
RobertHalmstad skrev: Varför går det då att speca en Classic i Volvos byggbil som uppdaterades igår? Verkar inte logiskt..
Okej, visste inte att man tillverkade V70 där med :oops: Men när ska dom sluta då?
Stod en hel drös V70 utanför volvohandlaren häromdagen, alla med Gent-lappar på.
av kentk
Jag hörde nåt om att det "bara" fanns 1000 kvar...!?

Vet inte riktigheten i detta..
av bilgalen
Dagens V70 kallas ju V70N. Men vad kommer den nya att kallas, V70NN? Eller V70 EN kanske, som i Even Newer :lol:
av ljungström
bilgalen skrev:Dagens V70 kallas ju V70N. Men vad kommer den nya att kallas, V70NN? Eller V70 EN kanske, som i Even Newer :lol:
Så på volvos sida (bygg-din-bil-avdelningen) att de kallar den nya modellen "V70 II". Lite skumt kanske, om jag inte har räknat fel är detta generation tre av V70-modellen...

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]