Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av citix
Det kanske finns någon som gjort en sån här tråd innan men letat lite och inte hittat! Ny på denna sida också men kände att det finns ingen bättre sida än detta att få hjälp med sin volvo!

Har en Volvo s40 -04

Jag undrar en sak, Mitt 12 volt uttag (även kallat ciggaret uttag osv ) har gått sönder! inte roligt för mig heller med tanke på att jag använder det dagligen, till min FM-sändare

Anyway, funkade igår men trög som jag va utan att tänka la jag min E-cigg i hålet i några sekunder för att få på mig bältet, när jag 2 sekunder efter tänker, det är mangetliknande i slutet av min e cigg som nu ligger mot botten av 12 volt uttaget, tog upp e ciggen direkt (alltså sammanlagt efter 4-6 sekunder) och efter det har inte mitt 12 volt funkat. Då måste det vara så att mitt uttag har kortslutits eller? Hur fixar man det? hur mycket kostar det osv?

Har även yttligare ett 12volt uttag där bak men det funkar inte heller, är dom kopplade ihop på något sätt?
Användarvisningsbild
av MartinS
Byt säkringen så kommer det nog igång.

Det är egentligen enligt lag förbjudet m[…]

Min far har också råkat ut för n&[…]

Jag har plötsligt fått ett fel under f&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju v[…]