Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Niclas
SoKn skrev:
Niclas skrev:De är nästan redan där https://volvobil.se/foermaansbil/prelim ... nformation :shock:
Av länken att döma verkar det avse förmånsbilar för Volvoanställda. Är du säker på att de leveranstiderna gäller även oss övriga?
Jag tror/antar/gissar att det gäller alla som beställer helt nya bilar. Dvs att det i regel inte gäller de som beställer av en Volvo återförsäljare eftersom de nästan alltid har bilar redo att ändra innan de hinner bli låsta.
Användarvisningsbild
av SoKn
Niclas skrev:
SoKn skrev:
Niclas skrev:De är nästan redan där https://volvobil.se/foermaansbil/prelim ... nformation :shock:
Av länken att döma verkar det avse förmånsbilar för Volvoanställda. Är du säker på att de leveranstiderna gäller även oss övriga?
Jag tror/antar/gissar att det gäller alla som beställer helt nya bilar. Dvs att det i regel inte gäller de som beställer av en Volvo återförsäljare eftersom de nästan alltid har bilar redo att ändra innan de hinner bli låsta.
Ok, då förstår jag. Eftersom "Min Volvo" inte kan ge några besked så blir allt väldigt osäkert.
Jag är fö inte säker på att min lokala volvohandlare hade en V60CC i pipeline, redo att utrustas enligt min spec. ;)
Användarvisningsbild
av SvenB
Det skadar ju inte att fråga. :wink:
Användarvisningsbild
av SoKn
Först nu kom Leveransstatusen igång på Min Volvo. Beställningen gjordes mitten av december.
Den visar Status: Orderlagd.
6 veckor till leverans.
Beräknad v9.

Edit: Beställningen avser V60CC.
Senast redigerad av 1 SoKn, redigerad totalt 0 gånger.
av JHg
Jag la best 7 nov. Prel. lev 18 feb. = ca 13 veckor. (XC60)
Användarvisningsbild
av x74
Japp på min står det 2 veckor till lev v5 Status påväg till bilia hehe bilen står sedan i tisd hos bilia och jag ska hämta den nästa vecka på ons, så lite efter är den allt :shock:
av Droopy
beställde en XC60 i ons, säljaren viste inte hur lång levtiden var, trodde ca 10-11v men kunde bli längre.....man hinner ju ångra sig annan kärran kommer.

1v hade jag på mig att göra någar ändringar, tycker det låter lite med tanke på att det är månader kvar innan bilen plockas ihop. Kan bannemig inet bestämma vilken färg jag ska ha, har en V70 Electric silver idag så en mörk bil går fetbort, flamenco röd har jag en granne som har, den gillas inet heller, power blå, sisådär, twilight bronce...nix, den där mörkbruna...nope, sp beställde en summum seashell, men har aldrig sett den irl så jag funderar på att att ta en electric silver igen.....................
Användarvisningsbild
av SoKn
Electric silver är i min mening den snyggaste färgen! (Frugan har den på sin.) ;)
Själv snålade jag och valde ice white. :lol: :lol:

Kollade Min Volvo idag. Status är fortfarande orderlagd, men Kvar till leverans tickar neråt. Visar 3v kvar till leverans.
av Robban12
SoKn skrev:Electric silver är i min mening den snyggaste färgen! (Frugan har den på sin.) ;)
Själv snålade jag och valde ice white. :lol: :lol:

Kollade Min Volvo idag. Status är fortfarande orderlagd, men Kvar till leverans tickar neråt. Visar 3v kvar till leverans.

Kul, när jag beställde min bil så fungerade inte sidan på det sättet att man kunde följa lev status. skulle få min V60 TE V6 och fick den V51 istället, den kom med en överraskning.
  • 1
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 203

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]