- ons 13 jan 2016, 20:44
Tja, har precis köpt en s70 2,5 -99 som stått i ca 6 mån. Slängde i ett batteri för att provstarta den och den startade direkt och gick okej på tomgång men hackade/ gick inte på alla när man gasade, lät den stå och gå ca 10 min och då dog den och efter det har den inte startat. Pumpen går när man vrider på tändningen, har gnista, och bränsle då stiften blir blöta.
Det man kan reagera på är att det är precis som den tänder vid feltidpunkt, för när man kör på starten så med ca 5-10 sek mellanrum blir det ett mottryck så den slutar snurra och man får börja om. Och kopplar man ur tändspolen går den bara runt som den skall.
Har haft i olja i cylindrarna även om ja inte tror att det är kompen som är problemet. Batteriet är fräscht och har även kört med startkablar och extrabatteri.
Jag gissar på kamaxelgivare eller vevaxelgivare men 1500kr är lite för dyrt för att chansa tycker ja.
Någon som vart med om liknande eller har någon ide är jag hemskt tacksam!
HA det bra /Erik
Det man kan reagera på är att det är precis som den tänder vid feltidpunkt, för när man kör på starten så med ca 5-10 sek mellanrum blir det ett mottryck så den slutar snurra och man får börja om. Och kopplar man ur tändspolen går den bara runt som den skall.
Har haft i olja i cylindrarna även om ja inte tror att det är kompen som är problemet. Batteriet är fräscht och har även kört med startkablar och extrabatteri.
Jag gissar på kamaxelgivare eller vevaxelgivare men 1500kr är lite för dyrt för att chansa tycker ja.
Någon som vart med om liknande eller har någon ide är jag hemskt tacksam!
HA det bra /Erik