Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mooody
Har en V40 2001 som inte går igenom besiktningen på grund av att antisladdlampan INTE lyser. Den saknas helt enkelt. besiktningen ringde till volvo och frågade. Men den ska finnas en lampa som tänds vid start.

Någon som har ett tips???
Användarvisningsbild
av MartinS
Antisladd finns inte, däremot DSA/Antispinn.

Har du en DSA knapp på mittkonsollen?
av mooody
Ja det finns en dsa knapp. Vet ju alltså inte så mycket alls ens vad den är till. Nedslag på besiktningen att en lampan till antisladd inte lös. De ringde även till Volvo och frågade och de hade sagt att bilens model skulle ha antisladd. Vår själv inte med vid besiktningen. Fast tänker ju lite att är det något fel med något bör ju en lampa lysa för att varna istället för att inte lysa?

Vet inte riktigt hur de tänker på besiktningen där. När de inte helt vet.
av benka1
Alltså är lampan i instrumentbrädan trasig,lätt o goggla på..
Och besiktnings mannen va vell inte så duktig mao-finns inget antisladd på dessa modeller måste uttryck sig fel bara :)
av Pilaz
Hej! Fick du löst det? Jag fick samma anmärkning på besiktningen fast angående airbaglampan som inte lyser vid uppstart.
Var det själva lampan som var kass eller var det något annat?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Osäker på vad det är för lampa men skulle gissa att det är någon av dom tre översta med benämning B8.5D och B8.3D någon annan här har säkert bättre koll på vilken lampa det ska vara :)

Det är egentligen enligt lag förbjudet m[…]

Min far har också råkat ut för n&[…]

Jag har plötsligt fått ett fel under f&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju v[…]