- ons 13 jan 2016, 20:51
#1037573
Hej!
Jag och min bror har problem med en Volvo 850 GLT -97.
Det hela började med att det inte var någon belysning i instrumentbrädan bakom ratten. Lätt åtgärdat tänkte vi och beställde nya dioder från bildioder.se (http://www.bildioder.se/sv/led-belysnin ... o-850.html). Dioderna byttes häromdagen och ingenting funkade när vi skulle testa. Batteriet var dött. Ett nytt batteri fixades och sattes på plats och nu fick vi åtminstone ström i bilen. En del dioder lös men inte alla. Efter att ha pillat lite och bytt plats på några av de stora dioderna för mätarna så lös alla förutom en. Klockan lyser inte heller. Den dioden passade inte alls. Ska det vara dioder i alla platser för varningslamporna? Just nu är det några platser som är tomma. Har ni tips för att fixa detta så vore vi tacksamma, men nu är detta inte det största problemet. Se nedan.
Bilen hade stått i två månader och det var inte så konstigt att batteriet var dött. Innan funkade allting bra förutom instrumentbelysningen men efter att det nya batteriet sattes i och det var ström i bilen så ville bilen inte starta. När man vrider om nyckel så kommer det bara ett klick. Jag antar att det klicket kommer från startmotorn. Det verkar finnas flera orsaker till detta problem men jag tycker att det är konstigt att det har uppstått i och med att det bara har pillats med instrumentbrädan och bytts batteri. Har ni några idéer på vad som kan vara fel?
Mvh
Felix
Jag och min bror har problem med en Volvo 850 GLT -97.
Det hela började med att det inte var någon belysning i instrumentbrädan bakom ratten. Lätt åtgärdat tänkte vi och beställde nya dioder från bildioder.se (http://www.bildioder.se/sv/led-belysnin ... o-850.html). Dioderna byttes häromdagen och ingenting funkade när vi skulle testa. Batteriet var dött. Ett nytt batteri fixades och sattes på plats och nu fick vi åtminstone ström i bilen. En del dioder lös men inte alla. Efter att ha pillat lite och bytt plats på några av de stora dioderna för mätarna så lös alla förutom en. Klockan lyser inte heller. Den dioden passade inte alls. Ska det vara dioder i alla platser för varningslamporna? Just nu är det några platser som är tomma. Har ni tips för att fixa detta så vore vi tacksamma, men nu är detta inte det största problemet. Se nedan.
Bilen hade stått i två månader och det var inte så konstigt att batteriet var dött. Innan funkade allting bra förutom instrumentbelysningen men efter att det nya batteriet sattes i och det var ström i bilen så ville bilen inte starta. När man vrider om nyckel så kommer det bara ett klick. Jag antar att det klicket kommer från startmotorn. Det verkar finnas flera orsaker till detta problem men jag tycker att det är konstigt att det har uppstått i och med att det bara har pillats med instrumentbrädan och bytts batteri. Har ni några idéer på vad som kan vara fel?
Mvh
Felix
Senast redigerad av 1 FyoDisco, redigerad totalt 0 gånger.
Är ute och sladdar med 240:n och lyssnar på Sator
Volvo 245 GL/T 1990, Saab 9000 Classic 2.0t 1998
Volvo 245 GL/T 1990, Saab 9000 Classic 2.0t 1998